۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۸۹۸۱۱
استاد حوزه و دانشگاه:

تسهیل ازدواج جوانان بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج در کشور مطلوب نیست، خواستار فرهنگیسازی و اقدامات جدی مسؤولان در این زمینه شد.
ازدواج


حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) که روز ازدواج نامیده شده است، گفت: ازدواج حکمتی در متن خلقت است که برای جلوگیری از انحرافات و کج روی های رفتاری اندیشیده شده است.

وی بیان داشت: متاسفانه کشور ما دچار مشکلاتی در زمینه ازدواج شده است که یکی از مهمترین آنها بالا رفتن سن ازدواج است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باعث شده تا سن ازدواج در بین جوان ایرانی بالا رود از این رو سازمان‌ها و نهاد‌های مسؤول باید در کاستن این میانگین سنی در جامعه تلاش کنند.

استاد فلسفه اسلامی اذعان داشت: بالا رفتن توقعات خانواده ها که از لوازم زندگی مدرن است، باعث ایجاد یک رقابت کاذب شده است از این رو باید توجه داشته باشیم اصل فدای فرع نشود و تجمل ما را از اصل ازدواج باز ندارد.

وی اظهار داشت: باید توقعات جامعه از جوانی که قصد ازدوج دارد، پایین بیاید و این مساله با فرهنگ سازی امکان پذیر است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جامعه ما در مسیر تندبادهای تهاجم فرهنگی واقع شده است و عقاید ما توسط ادیان، سازمان ها و افکار گوناگون در معرض تهدید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی ازمهمترین وسیله هایی که در بستر تهاجم فرهنگی وجود دارد مسائل جنسی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: دشمنان می کوشند تا با شهوانی کردن محیط و سوق دادن جوانان به مسائل غیر اخلاقی و بی مبالاتی اخلاقی آنها را به بی مبالاتی اعتقادی بکشاند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تسهیل ازدواج جوانان از مصادیق عملی مقابله با تهاجم فرهنگی است،اظهار داشت: دولت و مردم باید هرچه توان دارند در مسیر تسهیل ازدواج جوانان به کار گیرند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات