۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۸۹۸۲۳
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

خبرگزاری رسا به محل رجوع و استناد حوزویان تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، خبرگزاری رسا را از رسانه های جا افتاده در حوزه های علمیه دانست و از انعکاس مطلوب اخبار سفر مقام معظم رهبری به قم از سوی این رسانه حوزوی قدردانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمين مبلغي


حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم، از ایفای نقش خبرگزاری رسا در انعکاس مطلوب اخبار مرتبط با این سفر مهم قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه خبرگزاری رسا در خصوص این سفر اطلاع رسانی بسیار خوبی داشت و نقش خود را به خوبی ایفا کرد ابراز داشت: خبرگزاری رسا یک رسانه جا افتاده در حوزه های علمیه است.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این خبرگزاری به محل رجوع و استناد بسیاری از حوزویان تبدیل شده است و اخبار و مسائل مربوط به مراجع و سطوح مختلف حوزه های علمیه و همچنین مسائل مربوط به نظام را به خوبی منعکس می کند.

وی افزود: عملکرد خبرگزاری رسا به گونه ای است که گاهی اوقات بدون مراجعه به این خبرگزاری امکان دسترسی به اطلاعات و اخبار لازم میسر نیست.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه استقبال باشکوه حوزویان، علما، روحانیان و مردم قم از مقام معظم رهبری را بسیار حائز اهمیت دانست و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به شهر مقدس قم ابراز داشت: سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای تحول در حوزه های علمیه به حساب می آید.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای تحول در حوزه اهمیت بسیار ویژه و خاصی قائل هستند و در سفر به قم به بهترین شکل ممکن این مهم را تبیین کردند گفت: توجه به ابعاد مختلف بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تحول در حوزه امری لازم و حیاتی است و بی توجهی و یا بی تفاوتی نسبت به آن می تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی خواستار توجه ویژه رسانه های حوزوی به تبیین ابعاد مختلف سفر مقام معظم رهبری و بیانات مهم ایشان در خصوص حوزه های علمیه شد و گفت: رسانه های حوزوی باید با ترتیب دادن یک هم اندیشی مشترک توجه ویژه ای به این سفر داشته باشند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه رسانه های حوزوی از تک روی اجتناب کنند تصریح کرد: باید ارتباطی بین این رسانه ها وجود داشته باشد تا آثار مثبت بیشتری به دست آید.

رسانه های حوزوی استراتژی واحدی در قبال مساله تحول اتخاذ کنند

وی تاکید کرد: رسانه های حوزوی باید نشست مشترکی را برگزار کنند و با هم در خصوص ابعاد مختلف بیانات مقام معظم رهبری تبادل اطلاعات و تجارب کنند و در قبال تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تحول استراتژی واحدی را اتخاذ کنند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه تحول در حوزه را باید جدی گرفت اظهار داشت: خط مشی حضرت آیت الله خامنه ای در این باره معطوف به مسائل مهمی همچون زیرساخت ها و علم بنیاد بودن حوزه و توجه غیرقابل اغماض نسبت به تحولات زمانه است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی تصریح کرد: اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم، آنچه به موازات آن باید مورد توجه و نظر قرار گیرد، این است که رسانه ها باید در قبال آن استراتژی واحدی داشته باشند تا بتوانند رسالت خود را به خوبی ایفا کنند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات