۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۸۹۸۲۴
حجت الاسلام مدیح:

بیانات مقام معظم رهبری انقلاب فرهنگی و فکری در حوزه های علمیه ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ جانشین دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور، استقبال حوزویان و اقشار مختلف مردم قم از مقام معظم رهبری را خونی تازه در رگ های انقلاب اسلامی دانست و بیانات ایشان را باعث دمیده شدن روحی تازه در کالبد حوزه های علمیه ارزیابی کرد.
حجت الاسلام مديح رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور
حجت الاسلام محمدرضا مدیح جانشین دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم، استقبال باشکوه حوزویان، علما، روحانیان و مردم قم از مقام معظم رهبری را برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان و پرافتخار قمی ها دانست.

وی با اشاره به جوسازی ها و فرافکنی های رسانه های بیگانه و محافل ضد انقلاب در خصوص سفر رهبر انقلاب به قم ابراز داشت: با سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و استقبالی که مردم انقلابی و متدین شهر مقدس قم به همراه مراجع عظام تقلید، علما و حوزویان از رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند، خون تازه ای در رگ های انقلاب اسلامی جاری شد.

رییس پیشین سازمان بسیج طلاب کشور تصریح کرد: مراجع تقلید به همراه علما و شخصیت های مهم حوزوی استقبالی بیادماندنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند و در این زمینه هیچ کم نگذاشته و تجدید بیعت خود را با ولی امر مسلمین نشان دادند.

وی استقبال حوزویان از رهبر معظم انقلاب اسلامی را در طول تاریخ حوزه علمیه قم بی نظیر دانست و تاکید کرد: مدرسان، طلاب و عموم حوزویان حرکتی را نشان دادند که در طول تاریخ بی سابقه و بی نظیر بود.

جانشین دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور بیان داشت: حضرت آیت الله خامنه ای در بین حوزویان از جایگاه بسیار خاص و برجسته ای برخوردار هستند و جلوه های بیادماندنی که در مدت حضور ده روزه ایشان در شهر قم ثبت شد هیچ گاه از خاطره ها محو نخواهد شد.

حجت الاسلام مدیح، با یادآوری فرازهایی از بیانات و سخنان مقام معظم رهبری در اجتماعات مختلف با حوزویان و روحانیان تصریح کرد: به حق باید مقام معظم رهبری را کارشناس برجسته و خبره نسبت به مسائل حوزه های علمیه نامید؛ ایشان در بیانات خود به بهترین شکل ممکن جایگاه، ماموریت ها و رسالت های حوزویان را تبیین و ترسیم کردند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رابطه متقابل نظام و حوزه های علمیه تصریح کرد: با سخنانی که مقام معظم رهبری در این خصوص ایراد کردند، مغالطات و شبهه هایی که هر از چندگاهی توسط بدخواهان حوزه و نظام مطرح می شد برطرف گردید.

حجت الاسلام مدیح ادامه داد: فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با طلاب، روحانیان، نخبگان و اعضای شورای عالی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روحیه تعهد و مسؤولیت پذیری بیشتر را در حوزه ایجاد کرد و جان تازه به حوزه های علمیه بخشید.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری با بیانات دقیق و حکیمانه خود تعهد خاصی را در بین طلاب و عموم حوزویان ایجاد کردند که تنها به رسائل و مکاسب اکتفا نکنند و برای پاسخگویی به نیازهای زمان و حضور مؤثر در عرصه های جهانی و پاسخگویی به شبهات خود را آماده کنند.

جانشین دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور تاکید کرد: بیاناتی که مقام معظم رهبری در سفر به قم در دیدارهای مختلف با حوزویان ایراد کردند، انقلاب علمی و فرهنگی و فکری در حوزه های علمیه ایجاد کرد و حوزه باید از این فرصت طلایی حداکثر بهره برداری را داشته باشد.

حجت الاسلام مدیح بیان داشت: امیدواریم طلاب، علما و عموم حوزویان با حضور در صحنه و لبیک گویی به فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری، منویات ایشان را اجرایی و عملیاتی کنند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات