۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۸۹۸۸۹
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

حوزه‌های علمیه در تحول آموزش علوم دینی در مدارس نقش آفرینی کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حوزه‌های علمیه می توانند نقش ارزشنده ای در تحول بنیادین آموزش علوم دینی در مدارس ایفا کنند.
گردهمايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سومین نشست کمیته همکاری ‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه منطقه چهار کشور، با حضور کارشناسان و نمایندگان استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، همدان، زنجان و کرمانشاه امروز در خانه معلم اردبیل برگزار شد.

ژیلا فیروزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در سخنانی با تأکید بر این‌که حضور معنوی روحانیان و مبلغان حوزوی در مدارس همواره با برکات بسیار ارزشمندی همراه بوده است، اظهار داشت: بایستی زمینه های لازم برای حضور مبلغان توانمند در راستای برنامه های آموزشی و تربیتی مدارس فراهم شود.

وی با بیان این‌که تعامل دانش آموزان با روحانیان اعزامی به مدارس در حد مطلوب بوده است، گفت: حوزه‌های علمیه می توانند نقش ارزشنده ای در تحول بنیادین آموزش علوم دینی در مدارس ایفا کنند.

فیروزی با اشاره به راه اندازی مدارس قرآنی در سراسر کشور تصریح کرد: در سفراخیر دولت به استان اردبیل اعتبارات فرهنگی خوبی در نظر گرفته شده که آموزش و پرورش برنامه های هدفمندی برای جذب اعتبارات پیش بینی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تبیین اصل ولایت فقیه در مدارس خاطر نشان کرد: در این راستا گام‌های مؤثری برداشته شده و نیازمند ورود روحانیت برای تبیین مسائل فقهی و ضرورت این اصل در میان دانش آموزان هستیم.

گفتنی است، این نشست با بحث و بررسی پیرامون گسترش همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش پیگیری شد./935/پ202/س
ارسال نظرات