۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۸۹۸۹۱
با حضور امام جمعه اردبیل؛

نشست هماهنگی کنگره شهدای روحانی اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هماهنگی کنگره شهدای روحانی اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد.
يادواره شهداي روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل در این نشست با تاکید بر تبیین نقش تبلیغی و رزمی روحانیان در جبهه های حق علیه باطل اظهار داشت: روحانیت علیرغم حضور تبلیغی در جبهه ها،در خط مقدم مقابله با متجاوزان قرار داشت.

وی با بیان اینکه تبیین نقشارزشنده روحانیان در 8 سال دفاع مقدس مظلوم واقع شده گفت: امیدواریم برگزاری این کنگره نقطه آغازی برای آشنایی قشر جوان جامعه با خدمات روحانیت در دوران دفاع مقدس باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطر نشان کرد: تعداد شهدای روحانی در مقایسه با شهدای دیگر اقشار جامعه بسیار بالاست که این امر نشان از عمل گرایی و مجاهدت روحانیت در نمظام اسلامی ایران دارد.

وی ادامه داد: ÷یشنهاد می شود در تدوین دائره المعارف استان اردبیل نقش علما و روحانیون اردبیل در ادوار مختلف تاریخی بوِیژه دوران دفاع مقدس تبیین و بازگویی شود.

سید حسین صابری، استاندار اردبیل نیز در سخنانی پیشنهاد کرد: در این نشست گفت: درج تصاویر شهدای روحانی به صورت کاشی کاری در مراکز مهم فرهنگی و حوزه های علمیه استان در آگاه سازی اقشار مختلف مردم بسیارموثراست.

وی خواستار انتشار کتاب شهدای روحانی اردبیل شد و گفت: ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی اردبیل از پیشنهادات مردمی و کارشناسی برای برگزار هرچه بهتر استقبال می کند./935/پ202/ص
ارسال نظرات