۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۸۹۸۹۹
پژوهشگر عرصه مهدویت:

وهابیت خشونتی مجسم و سبب ایجاد فشار های تبلیغاتی علیه اسلام است

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اسلامی بیان داشت: بزرگ نمایی از گذشته و آینده از سوی صهیونیست‌ها، استناد به روایات مجعول مهدویت و شیوه‌های رفتاری حاکمان از عمده دلایل ارائه چهره‌ای خشن از اسلام است.
علي اكبر مهدي پور


حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور، پژوهشگر عرصه مهدویت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به سیاه نمایی و ارائه چهره خشن از اسلام هشدار داد و به مهمترین دلایل آن اشاره کرد.

بزرگ نمایی از آینده

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش صهیونیست‌ها در ترویج اسلام هراسی در جهان اظهار داشت: بزرگنمایی برای آینده از اهدافی است که صهیونیست‌ها در اقدامات تبلیغاتی خود دنبال می‌کنند.

وی بیان داشت: آرماگدون که ریشه در تورات دارد و روایت فراوان آن ریشه در اسرائیلیات دارد، توسط صهیونیست‌ها بزرگ نمایی شده و گفته شده دهها هزار نفر در آن کشته خواهند شد و این واقعه در منطقه بیت المقدس اتفاق خواهد افتاد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: بررسی اسناد تاریخی و روایی به ما اثبات می‌کند که آرماگدون اصولا ربطی به اسلام ندارد و مسلمانان در آن نقشی ندارند.

بزرگ نمایی از گذشته

وی بزرگ نمایی رخدادهای گذشته را از عوامل اسلام هراسی دانست و بیان داشت: یهودیان نقش پررنگی در تاریخ‌نویسی داشته‌اند و این باعث شده تاریخ اسلام با سیاه‌نمایی نقل شود.

این محقق علوم اسلامی توضیح داد: ادعای قتل عام دو قبیله یهودی بنی نضیر و بنی قریظه توسط پیامبر اکرم(ص) و بزرگ نمایی مساله هلوکاست از این جمله است.

استناد به روایت مجعول دوران ظهور

وی بیان داشت: برخی اسلام هراسی و القای چهره خشن از اسلام را بر پایه ظهور امام زمان(عج) و روایات مربوط به آن القا می کنند، در حالی که در روایات نقل شده که امام زمان(عج) تنها هشت ماه شمشیر حمایل می‌کند.

نویسنده بیش از هفتاد کتاب علمی ادامه داد: حمایل کردن شمشیر به معنای استفاده از آن نیست بلکه حمایل به معنای از شانه آویزان کردن است و شمشیر نماد قدرت است و حضرت مهدی(عج) سیصد و نه سال حکومت خواهند داشت که تنها هشت ماه از دوران حکومت ایشان این گونه است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در برخی روایات مورد استناد مهدی ستیزان، خشونت، مانند هاله ای مساله مهدویت را احاطه کرده است، بیان داشت: این نوع روایت محدود و البته مجعول است.

وی بیان داشت: بیست و هشت روایت از محمدبن علی این مضامین را نقل کرده که نجاشی درباره او می گوید او فاسد العقیده است و فضل بن شاذان او را در قنوت نماز خود لعنت می کند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: عیاده روای دیگری است که هیجده حدیث نقل کرده و فردی ناشناخته و مجهول است.

وی بیان داشت: در روایات، حضرت مهدی(عج) نماد رحمت الهی و کسی که قدم جای پای پیامبر اکرم(ص) می گذارد عنوان شده است

این محقق علوم اسلامی گفت: سیره پیامبر اکرم(ص) نشان می دهد که خشونت در رفتارهای ایشان جایی نداشته و فتح مکه که مهمترین فتح اسلام بوده بدون کمترین خونریزی انجام شده است.

شیوه های رفتاری غلط حاکمان

وی شیوه های رفتاری نادرست خلفای اموی و عباسی را از دیگر عوامل اسلام هراسی دانست و بیان داشت: زمامداران در طول تاریخ اسلام همه از ایمان و عدالت رفتاری برخوردار نبوده‌اند و ابن باعث شده اعمال نادرست آنها به پای اسلام نوشته شود.

این محقق علوم اسلامی توضیح داد: وهابیت امروز خشونت مجسمی است که باعث شده رفتارهای نادرست آنها به پای اسلام نوشته شود و فشارهای تبلیغاتی علیه اسلام صورت گیرد. /909/ت302/ع



ارسال نظرات