۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۸۹۹۰۰

همایش نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی در نکا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی در نکا با حضور جامعه هدف در این شهرستان برگزار شد.
 همايش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، عبدالرحیم تاج الدین، مسؤول ستاد اقامه نماز بهزیستی مازندران، امروز در همایش نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی با حضور جامعه هدف بهزیستی در فرمانداری نکا با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه امروز اظهار داشت: روحانیت باید آسیب های اجتماعی را بشناسد و در منبر و خطابه راهکارهای لازم را با لحن عمومی در اختیار خانواده ها قرار دهد.

وی با بیان این که اقامه صحیح و درست نماز و معرفت به خداوند سپر و دژ مستحکمی در برابر هجمه های دشمنان برای فروپاشی خانواده و اسلامیت جوانان است، گفت: روحانیت باید در مقابل ترفندهای دشمنان با تقویت نهاد حوزه و خانواده زمینه مصونیت جوانان و جامعه را فراهم آورد.
 
تاج الدینی افزود: وجود نعمت، عظمت خداوند، وابستگی به خدا و وجود فطرت در انسان موجب می شود که روح عبادت و بندگی در انسان رشد یافته و ناخودآگاه به سمت و سوی عبادت پیش برود.
 
مسؤول ستاد اقامه نماز بهزیستی مازندران بیان داشت: رعایت احکام دینی در جامعه از ناهنجاری های جامعه کاسته و موجب افزایش اعتماد به نفس، وحدت شخصیت و جلوگیری از پراکندگی فکر می شود.

تاج الدینی با اشاره به نقش آموزه های دینی بر ناهنجاری های اجتماعی خاطر نشان کرد: در یک دهه گذشته آموزش آموزه های دینی مورد توجه آمریکا قرار گرفته و براساس ارائه آمار، این آموزش ها نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته است.
 
وی اضافه کرد: براساس اطلاعات و آمار ارائه شده در آمریکا، نقش آموزه های دینی در بیش از دو هزار 800مدرسه آمریکا مورد بررسی قرار گرفته که بیانگر کاهش 40 درصدی آسیب های اجتماعی دربین جوانان و نوجوانان این مدارس بوده است.
 
مسؤول ستاد اقامه نماز بهزیستی مازندران با بیان این که اقامه نماز باید به صورت مستمر در جامعه اقامه شود تصریح کرد: ایجاد موج در اقامه نماز مورد تایید ما نیست چرا که وجود خداوند مقطعی نیست و در همه زمان ها نیاز بشر است.
 
تاج الدینی ادامه داد: ماه رمضان موج نماز خوانی است اما این موج دوره ای است و ممکن است بدون برنامه ریزی درست و اصولی بعد از مدتی فروکش کند و ما باید برای نماز برنامه مناسب و مستمر داشته باشیم تا موفقیت و سعادت حاصل شود.
 
وی با اشاره به بیماران روانی و ذهنی و اقامه نماز در این گروه هدف بیان داشت: تکلیف الهی از این افراد به دلیل شرایط خاص آنان ساقط است و این افراد حساب و کتابی ندارند اما افراد عادی و معمولی و سالم باید در اقامه نماز توجه ویژه اعمال کنند تا سعادت نصیب شان شود.
 
کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان مازندران نیز در سخنانی با اشاره به وجود نماز و روح اطمینان و آرامش در انسان اظهار داشت: بی توجهی یا نا آگاهی خانواده ها و اجتماع به مسأله نماز و تربیت دینی، موجب آسیب های روانی، اجتماعی و دینی در جامعه شده و رشد دینی و فرهنگی جامعه را مختل می کند که باید به این مسأله توجه شود و به امر اقامه نماز در خانواده نیز توجه شایانی صورت گیرد.
 
خلیل ایمانی، کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان مازندران گفت: نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار حیاتی و مهّم است و همچنین توجّه به دین وآموزه های دینی درشرایط فعلی می تواند در کاهش آسیب های روانی، اجتماعی ودینی نقش اساسی ایفا کند./950/پ202/الف
ارسال نظرات