۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۸۹۹۴۰

آغاز فعالیت‌های نخستین هیأت‌ مهدوی ‌در آبادان

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) شعبه آبادان و خرمشهر، از راه‌اندازی نخستین هیأت‌‌ مذهبی ـ مهدوی در آبادان خبر داد.
مسعود دريس، مدير عامل بنياد مهدويت آبادان و خرمشهر
مسعود دریس، مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) شعبه آبادان و خرمشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از راه‌اندازی هیأت‌های مذهبی مهدوی کشور در آبادان خبر داد و اظهار داشت: یکی از خلأهایی که همواره در کشور ما به چشم می‌خورد، خلا برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی و مذهبی و استفاده بهینه از فرصتی به نام هیأت‌های مذهبی است؛ تشکیل هیأت مذهبی و مهدوی به شکل نمادین هیأت‌های مهدوی در کشور در این شهرستان است.

مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) آبادان و خرمشهر در ادامه خاطر‌نشان کرد: هیأت‌های مذهبی امروزه کارکردهای فراوانی دارند که می‌توانند در این راستا با برنامه‌های ریزی‌های دقیق و جهت‌دهی مناسب به طرح‌های مناسبی دست یافت تا استفاده بسیار بهتری از این فضا صورت گیرد.

وی با بیان این که بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) آبادان و خرمشهر، یک هیأت مذهبی و مهدوی را در این شهرستان دائر کرده است، گفت: این هیأت، نام «مهدی یاوران» را برای خود انتخاب کرده است و از میلاد امام حسن مجتبی(ع) در ماه مبارک رمضان به صورت رسمی فعالیت خود را با حضور جوانان پرشور آبادانی آغاز کرد.

مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) آبادان و خرمشهر اظهار داشت: این هیئت هر ماه یک جلسه ماهیانه و با شکوه با همکاری و هم یاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان برگزار می‌کند که با حضور چهارصد نفر از اعضای این هیأت برقرار می‌شود.

دریس با اشاره به فعالیت‌های گسترده فرهنگی این هیأت تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی ما در حوزه مهدویت، آنچنان پررنگ عمل نمی‌کنند و اگر فعالیت‌هایی در این حوزه انجام می دهند به صورت مناسبتی است ولی در این هیات سعی می شود، برنامه ها، کاملا طبقه بندی شده و به شکل جدید باشد.

وی افزود: این هیات، الگوی مناسبی برای برگزاری و تشکیل هیئت های مهدوی خواهد بود زیرا تمام مولفه های یک هیات مذهبی پویا را در خود جای داده است که از آن میان می توان به برگزاری طرح های آموزشی و فرهنگی در بخش های مختلف با رویکرد کاملا مهدوی اشاره کرد.

دریس خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت هایی که در این هیأت مذهبی انجام می‌شود می توان به برگزاری طرح های آموزشی از طریق، پخش و نقد فیلم های هالیوودی، بحث ها و سخنرانی‌های مهدوی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مهدوی اشاره کرد.

مدیر عامل بنیاد مهدی موعود(عج) آبادان و خرمشهر در پایان یادآور شد: ارسال نشریات مهدوی به نشانی اعضای هیأت و ارتباط پیامکی با اعضا و ارسال پیام‌های مهدوی از جمله دروس این حوزه از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه اعضا برگزار می شود./945/پ202/س
ارسال نظرات