۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۸۹۹۴۸
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

تبیین واقعه غدیر سبب تثبیت جایگاه امامت و ولایت می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان غدیر را مهم ترین واقعه جهان اسلام دانست و گفت: تبیین خطبه غدیریه آشکار کننده بسیاری از شبهات تاریخی ولایت است.
حجت الاسلام عظيمي، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان
حجت الاسلام محمد صادق عظیمی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که عید غدیر بزرگ ترین عید مسلمانان است، ابراز داشت: غدیر مهم ترین واقعه جهان اسلام است؛ چرا که طبق آیات قرآن کریم، سرانجام رسالت پیامبر اعظم(ص) در گرو انجام واقعه غدیر خم بود.

وی با بیان این که گرامیداشت و تبیین جایگاه مسأله غدیر سبب تثبیت جایگاه امامت و ولایت در جامعه می شود، اظهار داشت: در روز عید غدیر خم باید خطبه غدیریه برای مردم تبیین شود؛ چرا که در این روز پیامبر اکرم(ص) دوره ای پر محتوا از معارف اسلامی که در بر دارنده ضرورت، منزلت، عصمت و مصادیق ولایت، را به خوبی بیان کرده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه تصریح کرد: به یقین تبیین این خطبه سد محکمی در برابر توطئه های تفرقه افکنان و دشمنان اهل بیت(ع) خواهد بود.

حجت الاسلام عظیمی با بیان این که خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است، استقبال پر شکوه مردم خوزستان از عید غدیر را نشأت گرفته از این مسأله دانست و گفت: با یاری خداوند متعال اکنون سراسر خوزستان متشکل از شیعیان است که این مسأله سبب استقبال پرشوری مردم ولایت مدار خوزستان از عید سعید غدیر خم شده است.

وی اتحاد تشیع و اهل سنت را یادآور شد و اذعان داشت: شیعیان و اهل سنت از دیرباز با حفظ و تداوم اتحاد و انسجام خود سبب برانگیخته شدن خشم دشمنان اسلام شده است؛ از این رو دشمنان با ایجاد فرقه منحرف وهابیت سعی بر خدشه دار کردن این انسجام دارند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان حضور مستبصران در آیین های عید غدیر را سبب استحکام مبانی فکری مسلمانان دانست که می تواند توطئه های شوم دشمنان را خنثی کند./945/پ202/الف
ارسال نظرات