۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۸۹۹۵۲

کارگاه مهارت‌های زندگی در حوزه علمیه خواهران گرگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه طلاب خواهر و همسران آنها، امروز در حوزه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان برگزار شد.
طلبه و ازدواج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) کارگاه مهارت های زندگی ویژه طلاب خواهر و همسران آنها امروز در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان، در ابتدای این مراسم با تبریک به مسب سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، این دو شخصیت والا را بهترین الگو برای زوج های جوان به ویژه طلاب دانست و گفت: زوج های طلبه باید در زندگی خود این دو بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

خانم میبدی، مدیر مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان، سادگی و صداقت را مهم ترین ویژگی زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بیان کرد و خواستار الگو گیری زوج های جوان از این ویژگی های بارز این بزرگوار شد.
 
وی با اشاره به این که فضای حوزه علمیه دارای دو بعد علمی و معنوی است، افزود: طلاب باید به خوبی از این شرایط در جهت تقویت علوم دینی بهره گیری کنند.

مسؤول مشاوره مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) نیز در ادامه این جلسه با بیان این که خواهران طلبه با تحصیل در حوزه راه و روش زندگی را بهتری می آموزند، گفت: تحصیل خواهران طلبه موجب آشنایی بهتر آنها با احکام دین مبین اسلام در خصوص زندگی مشترک می شود.

خانم حسینی، مسؤول مشاوره مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) با بیان این که خواهران طلبه در اجرای صحیح احکام الهی در زندگی مشترک موفق تر از دیگر اقشار جامعه هستند، خاطرنشان کرد: طلاب بهتر می تواند مسائل دینی را در زندگی اجرایی کنند.

وی همچنین به مسأله محبت در خانواده ها اشاره کرد و با بیان این که محبت موجب پایداری زندگی زوج ها می شود، تصریح کرد: خواهران طلبه و همسران آنها باید در زندگی خود این مسأله را به طور جدی دنبال کنند.

مسؤول مشاوره مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز دشمنان تلاش می کنند با توطئه های مختلف بنیان خانواده ها را سست کنند، ادامه داد: باید با تکیه بر مفاهیم الهی و هوشیاری این توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

خانم حسینی بصیرت و تقوا را عامل مهمی در برابر تهاجم های دشمنان دانست و ادامه داد: ممکن است هر شخصی حیله و فریب ذشمن را ناخواسته اجرا کند و در این خصوص همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، باید بصیرت داشت و این بصیرت در همه زمینه ها است تا بتوان حق را از نا حق تشخیص داد./950/پ202/الف
ارسال نظرات