۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۸۹۹۶۰
آیت الله علوی گرگانی:

توجه به ارزش های دینی انسان را از لغزش و انحراف مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در مقایسه با دیگر کشورهای جهان ممتاز و برجسته خواند و توجه به ارزش های اسلامی و دینی را رمز سعادت و مصون ماندن انسان از انحرافات و لغزش ها دانست.
آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر سه شنبه در دیدار با شماری از مردم شهر گرگان، با اشاره به روایاتی، به تبیین نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت.

این استاد حوزه علمیه قم، غفلت از خدا و دوری از ارزش ها و معنویات را عامل مهمی در شقاوت انسان ها دانست و گفت: ما اگر بدانیم در همه حالات ذات اقداس اله ناظر و شاهد بر اعمال ما است بیشتر مراقب خود خواهیم بود و دست به هر کاری نمی زنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی، دنیا را مزرعه آخرت خواند و یادآور شد: باید به این باور و اعتقاد برسیم که روزی نیز به اعمال و رفتار ما رسیدگی خواهد شد و اگر این مهم تحقق یافت، بیشتر مراقب خویش خواهیم بود.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: مراقب باشیم زرق و برق دنیا و امور ظاهری ما را شیفته خود نکند و باید دل از این امور بکنیم و همه یاد و توجه ما به سوی خدا و ارزش های اسلامی و معنوی باشد.

آیت الله علوی گرگانی، تاکید کرد: خداوند تبارک و تعالی نعمت های فراوان در روی زمین قرار داده است، ما باید از این نعمت ها برای رسیدن به هدف استفاده کنیم نه اینکه آنها را هدف قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، استقلال، آزادی و امنیت را از نعمت های بزرگ الهی برای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با برجسته توصیف کردن جایگاه نظام اسلامی در بیان سایر کشورهای جهان اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران امنیت بسیار خوبی برقرار است و همه باید قدر این نعمت ها و ولایت فقیه را بدانیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات