۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۹۰۰۰۲
حجت الاسلام ذوعلم:

حوزه‌ علمیه در مسائل پژوهشی، آموزش و پرورش را یاری کند

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: می‌توانیم با نگاه حوزوی در حوزه‌های پژوهشی آموزش و پرورش موضوعاتی را به صورت علمی و دقیق تدوین کنیم.
حجت الاسلام ذوعلم
حجت‌الاسلام علی ذوعلم، دبیر کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در حاشیه نشست نمایندگان و کارشناسان این کمیته در منطقه شمال غرب که در شهر اردبیل برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: تعامل حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سال‌های اخیر با نتایج مطلوبی همراه بوده و در برخی حوزه‌ها شاهد تحولات خوبی بوده‌ایم.

وی با اشاره به استقبال والدین و دانش آموزان از حضور معنوی روحانیان در مدارس خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش آمادگی کامل برای حضور تربیتی روحانیان حوزه‌های علمیه در مدارس دارد.

حجت الاسلام ذوعلم با تأکید بر توجه و اهمیت تربیت دینی دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اسلامی ایران تصریح کرد: ستاد عالی آموزش و پرورش درهای مدارس را برای حوزه علمیه باز گذاشته است.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش همچنین بر تربیت مبغان و روحانیان آشنا به مسائل تربیتی و آموزشی در حوزه‌های علمیه گفت: می‌توانیم در حوزه‌های پژوهشی موضوعاتی را تعریف کنیم که نگاه ما حوزوی باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که حوزه‌های علمیه در مسائل پژوهشی آموزش و پرورش یاری کنند، خاطر‌نشان کرد هم اکنون مدارس در برخی موارد آموزشی و تربیتی با مسائلی رو‌به‌رو هستند که نیازمند حضور و همفکری جدی روحانیت هستیم.

وی با تأکید بر این‌که روحانیت پلی میان پیوند مدارس با مساجد هستند، ادامه داد: حوزه‌های علمیه و خاص جامعه روحانیت رسالت خطیری در بصیرت‌بخشی و آشنایی قشر نوجوان و جوان با مبانی متعالی اسلام بر عهده دارند./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات