۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۹۰۰۶۳

منشور هنر در قرآن از سوی حوزه های علمیه تدوین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر پژوهش و آموزش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: پژوهشگران حوزه های علمیه با رویکرد جدید به سراغ قرآن بروند و منشور هنر در قرآن را تدوین کنند.
حجت الاسلام محمد حسين حقجو، مدير مركز مشاوره حوزه‌هاي علميه كشور


حجت الاسلام محمد حسین حق‌جو، مدیر پژوهش و آموزش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: باید برای مقابله با شبهه سازان برنامه ای اصیل، معنا دار و جدی ترسیم کنیم.

وی با بیان تفکیک میان شبهه سازان و شبهه داران اظهار داشت: ما باید برای از بین بردن شبهات به ریشه های آن که شبهه سازان هستند توجه داشته باشیم و با آنها برخورد کنیم.

این محقق حوزوی با اشاره به اینکه شبهه سازان از جهل مردم برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می کنند، بیان داشت: باید با ادبیات منطقی و عقلانیت دینی با شبهات برخورد کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر شعوری کار کردن و نه شعاری عمل نمودن، گفت: متاسفانه اسلام برای مردم به درستی تبیین نشده است و مرز ناشناسی دینی باعث شده تا افراد تحت تاثیر شبهات قرار گیرند.

محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز رسانه ها اشکال گوناگونی به خود گرفته اند، بیان داشت: امروز همه وسایل ارتباط جمعی محل بالفعلی برای تخریب دین شده است اما ما با عدم استفاده بهینه از این رسانه ها، در حال تبدیل فرصت ها به تهدید هستیم.

این استاد حوزه علمیه قم از انفعالی عمل کردن در بحث های دینی انتقاد کرد و گفت: باید یک پیش بینی جامع نسبت به مسائل و شرایط داشته باشیم تا از حال پدافندی خارج شویم.

مدیر پژوهش و آموزش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر اخیر خود به قم بر ضرورت توجه به علم تفسیر قرآن اشاره کردند و بر یادگیری و آموزش آن در حوزه های علمیه تاکید کردند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تفاسیری که تا به امروز تالیف شده است، از نظر سنی، علمی و موضوعی طبقه بندی و تنظیم نشده است و ما تفسیری با نگاه تربیتی، سیاسی، اجتماعی لغوی، تجربی نداریم.

وی با بیان اینکه تفسیر اتقان سعی کرده تا مسائل تجربی را بیان نماید، گفن: باید تفسیرهای قرآن در نگرش های هنری، فقهی، کلامی به رشته تحریر درآید.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: پژوهشگران حوزه های علمیه با رویکرد جدید به سراغ قرآن بروند و منشور هنر در قرآن را تدوین کنند.

وی گفت: مبانی علوم تجربی بارها در قرآن بیان شده است که متاسفانه هنوز تبیین کاملی از آن در دست نداریم. /909/ت302/ع


ارسال نظرات