۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۹۰۱۴۷
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی:

تبیین جایگاه علمی و فقهی علمای دینی یک ضرورت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان، تبیین جایگاه علمی و فقهی علمای دینی را یک ضرورت دانست و ادامه داد: امروز آثار و جایگاه بسیاری از فقهای دین به خوبی تبیین و احیاء نشده است که این وظیفه متولیان دینی و فرهنگی را سنگین تر می کند.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان، امروز درنخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در حال برگزاری است، تجلیل و تکریم از علمای دین را یک سیره کهن از پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: تکریم از علمای دینی باید به عنوان یک فرهنگ مهم در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه زاهدان تبیین جایگاه علمی و فقهی علمای دینی را یک ضرورت دانست و ادامه داد: امروز آثار و جایگاه بسیاری از فقهای دین به خوبی تبیین و احیاء نشده است که این وظیفه متولیان دینی و فرهنگی را سنگین تر می کند.

وی با تأکید برمعرفی علمای دین به نسل جوان جامعه، افزود: امروز نسل جوان کشور تشنه سیره عملی و علمی بزرگان دین هستند.

نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان در ادامه سخنان خود با بیان این که زندگی عالمان دینی در هر عصر و زمانی نمونه بوده است، خاطرنشان کرد: امروز شناساندن این جایگاه به نسل جوان ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود ساده زیستی را یکی از ویژگی های بارز آیت الله صالحی مازندرانی عنوان کرد و افزود: این عالم ربانی به گونه ای زندگی ساده و متواضعانه ای داشت که اگر کسی از نزدیک با ایشان رفت و آمد نداشت نمی توانست به این ساده زیستی وی پی ببرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: زندگی آیت الله صالحی مازندرانی منطبق با زندگی ساده ترین مردم بود.

وی در آمیختن فقر با مناعت را از ویژگی های بارز آیت الله صالحی مازندرانی دانست و خاطرنشان کرد: این عالم ربانی در مناعت طبع الگویی برای همگان بود.

نماینده ولی سیستان و بلوچستان با بیان این که آیت الله صالحی مازندرانی علم را با آدب درآمیخت، ادامه داد: این عالم ربانی همواره در درس آیت الله میرزا هاشم آملی حضور پیدا می کردند و حتی تقریرات آن عالم ربانی را نیز می نوشت و این حضور آیت الله صالحی مازندرانی به دلیل بهره گیری از درس و تلمذ نبود، بلکه به منظور ادب در برابر یک عالم بود.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با بیان این که آیت الله صالحی مازندرانی در هنگام مباحثه بسیار جدی مطالب را دنبال می کرد، گفت: این عالم ربانی در بسیاری از مواقع به خاطر احترام به استاد از حق خودش می گذشت.

وی با اشاره به این که آیت الله صالحی مازندرانی علم فقه، اصول، کلام و فلسفه را با سیاست در هم آمیخت، ادامه داد: این مسأله یکی ازمهم ترین امتیازات آیت الله صالحی مازندرانی بود که باید برای همگان الگو شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: آیت الله صالحی مازندرانی در تردیس گاهی به بهانه ای به مسائل سیاسی ورود پیدا می کرد و اقدامات ضد انسانی رژیم را افشا می کرد.

وی آمیختن احساس و عاطفه در مقام علم را یکی دیگر از ویژگی های آیت الله صالحی مازندرانی دانست و ادامه داد: این عالم ربانی در مواجه با شاگردان خود بسیار عطوفت به خرج می داد.

امام جمعه زاهدان پذیرش مسؤولیت در انقلاب اسلامی را از دیگر خصوصیات آیت الله صالحی مازندرانی اعلام کرد و گفت: این عالم ربانی برای تحکیم پایگاه انقلاب اسلامی و عمل به فرامین امام راحل در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن همواره مدافع نظام اسلامی و ولایت فقیه بودند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علمی و فقهی آیت الله صالحی مازندرانی اشاره کرد و افزود: پرداختن به این جایگاه مهم بسیار ضروری است و در چنین کنگره هایی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار ماندگار و ارزشمند به جای مانده از آیت الله صالحی مازندرانی در مباحث مختلف، گفت: آثار این عالم ربانی باید احیاء و در اختیار علاقه مندان به ویژه طلاب حوزه های علمیه قرار گیرد./950/پ201/الف
ارسال نظرات