۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۹۰۱۷۱
با پیام معاون وزیر ارشاد؛

نخستین کنگره ملی شعر وحدت در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنگره ملی شعر وحدت با حضور نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، مسؤولان استان و شاعران برجسته کشور و با قرائت پیام معاون فرهنگی وزیر ارشاد در زاهدان برگزار شد .
نخستين کنگره ملي شعر وحدت در زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، نخستین کنگره ملی شعر وحدت چهارشنبه شب با حضور نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مسؤولان استان و شاعران و نویسندگان برجسته کشور و با قرائت پیام معاون فرهنگی وزیر ارشاد در تالار اشراق مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری زاهدان برگزار شد .

بر اساس این گزارش، ابراهیم عزیزی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این کنگره گفت: سرودن اشعار و بیان دیدگاه‌هایی درباره وحدت امری الهی است و هر کس در این راه تلاش کند به یقین مورد توجه حضرت حق قرار خواهد گرفت .

وی، تأکید داشت: وحدت سبب اقتدار و استحکام پایه های نظام اسلامی و گسترش روز افزون انقلاب اسلامی در سراسر جهان می شود .

عزیزی، خاطر نشان کرد: استان سیستان و بلوچستان نیازمند برگزاری بیش از پیش این گونه برنامه ها در راستای ترویج فرهنگ عمومی در بین مردم جامعه است .

نورالله برشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، نیز در شروع مراسم این کنگره پس از قرائت پیام بهمن دری، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: 285 اثر از 100 شاعر سراسر کشور به نخستین کنگره ملی شعر وحدت ارسال شده بود و 30 شاعر از سیستان و بلوچستان نیز با ارائه 60 اثر در این کنگره شرکت کردند .

برشان، افزود: از این تعداد شعر ارسال شده به دبیرخانه کنگره، داوران 30 اثر برتر را انتخاب کردند.

گفتنی است، در پایان این کنگره از 30 شاعر برتر کشوری با اهدای لوح، تندیس و هدایایی تجلیل شد./940/پ202/ص
ارسال نظرات