۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۹۰۱۷۸
مولوی نظیراحمد سلامی:

اختلاف افکنی تنها ابزار دشمنان برای نابودی اتحاد شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: اختلاف افکنی تنها ابزار دشمنان برای نابودی اتحاد شیعه و سنی است؛ بنابراین امت مسلمان باید همواره از ترفندهای جدید قدرت های استکباری آگاه باشند .
مولوي نظير احمد سلامي، نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري مولوي نظير احمد سلامي، نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی نظیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در نخستین کنگره ملی شعر وحدت در زاهدان، اظهار داشت: نظم و شعر از جایگاه بالایی در دین مبین اسلام برخوردار است و از گذشته بسیار دور در مناطق روستایی شاعرانی را داشتیم که هرگز قلم دست گرفتن را بلد نبودند اما اشعار زیبایی با معانی عمیق می سرودند.

وی، به مقایسه شعرهای سروده شده در قبل و بعد از اسلام پرداخت و افزود: شاعران قبل از اسلام در اشعاری که می سرودند هیچ توجهی به اخلاق نداشتند اما بعد از اینکه دین انسان ساز اسلام و کتاب آسمانی قرآن نازل شد یک محدودیت اخلاقی برای شاعران بوجود آمد که آنان را از ورود به مسائل کفرآمیز و شرک آفرین دور کرد.

عضو خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه، شعر و هنر اگر در خدمت دین مبین اسلام باشند متعالی می شود، گفت: مسلمانان باید در سایه وحدت و تمسک و عمل کردن به قرآن و استفاده درست از منابع زمینی تمام توطئه های قدرت های استکباری در زمینه اختلاف افکنی را خنثی کنند.

مولوی نظیراحمد سلامی، در بخش دیگری از سخنانش به چالش ها و فرصت‌های پیش روی مسلمانان و جهان اسلام پرداخت و تصریح کرد: اختلاف افکنی تنها ابزار دشمنان برای نابودی اتحاد شیعه و سنی است بنابراین امت مسلمان باید همواره از ترفندهای جدید قدرت های استکباری آگاه باشند./940/پ202/ص
ارسال نظرات