۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۹۰۲۰۱
رییس شورای پاپی گفت و گوی ادیان واتیکان:

گفت و گوی ادیان با مذاکرات سیاسی متفاوت است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای پاپی گفت و گوی ادیان واتیکان گفت: گفت و گوی میان ادیان با گفت و گوی میان دوستان و مذاکرات سیاسی متفاوت است و در حقیقت یک کشف می‌باشد.
ديدار هيئت کاتوليک با مراجع و علما در قم
به گزارش خبرگزاری رسا ، ژان لویی توران کاردینال رییس شورای پاپی گفت و گوی ادیان واتیکان در نشست مشترک با رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و رییس و مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: ما به کسانی نگاه می‌کنیم که مانند ما فکر نمی‌کنند، در مرحله اول باید کشف کنیم که این افراد چه کسانی هستند و چه عواملی باعث شده که از ما جدا شوند.

وی تصریح کرد: آنچه که ما را از هم جدا کرده را باید کشف کنیم و آنها را در خدمت خیر و سعادت جامعه قرار دهیم.

وی ادامه داد: باید چالش‌هایی که امروز برای گفت و گوی سازنده میان پیروان ادیان مانع ایجاد می کنند با تلاش و همکاری همدیگر برطرف شود.

وی اظهار داشت: مهمترین چالش میان ادیان مساله هویت است و اینکه ما خود را به خوبی بشناسیم و بدانیم به عنوان یک فرد با ایمان‌، خداوند ما چیست و چه وظیفه‌ای داریم بسیار مهم است.

کاردینال ادامه داد: ما باید فکر کنیم که به جز ما افراد دیگری هم هستند و کسی که ایمان و فرهنگ او با ما تفاوت دارد دشمن ندانیم.

رییس شورای پاپی گفت و گوی ادیان واتیکان گفت: ما می‌توانیم با استفاده از مشترکاتی مانند عدالت، صلح، خانواده و محیط زیست همکاری کنیم و بر این اساس می توانیم خدمات ارزشمندی را به جهان ارایه دهیم.

وی اظهار داشت: باید بدانیم که دین در جامعه امروز به عنوان یک محک است یا مانع، همه ما می توانیم طبق اعتقاد و باورهای خود شهادت دهیم که خداوند و دین، دشمن بشریت نیستند.

وی تصریح کرد: دین نقش مهمی در سعادت بشریت دارد، باید با گفت و گوهای دینی اجازه اختلاف افکنی و سوء استفاده به اختلاف افکنان را ندهیم.

توران کاردینال خاطرنشان کرد: دوبار به ایران سفر کرده ام تا در مورد موضوع مهمی به نام نقش مذهب در سعادت جامعه گفت و گو کنیم و این بسیار مهم است.

اسقف اعظم پیئرو لوئیجی چلاتا دبیر شورای پاپی گفت و گوی ادیان نیز در این دیدار گفت: همه ما برای سعادت بشریت وظیفه داریم و باید شرایطی فراهم شود تا رسالت خود را آنگونه که خداوند متعال می خواهد انجام دهیم.

وی اظهار داشت: بشر باید در انتخاب دین و مذهب خود آزاد باشد و با آزادی تام بتواند دین خود را انتخاب نماید.

رییس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در این نشست مشترک گفت: یکی از مصادیق بازر امر به معروف و نهی از منکر گفت و گو و تلطیف قلوب انسانهاست و تمام کسانی که در این گفت و گوها تلاش می‌کنند ما آنها را جزو مصادیق صالحین می دانیم.

حجت الاسلام سید ضیاء مرتضوی خاطرنشان کرد: هر تلاش خیری که در جهت گفت و گوی میان ادیان انجام شود، بی نتیجه نخواهد بود و قطعا خداوند متعال نیز از انگیزه و نیت افراد به خوبی آگاه می باشد.

در این نشست مشترک اسقف خالد عکاشه مسوول بخش اسلام شورای پاپی گفت و گوی ادیان واتیکان، دکتر پاچینی استاد دانشکده تئولوژی دانشگاه تورین، آقای سیلویوفراری استاد دپارتمان حقوق بین الملل دانشگاه کومو، فرانسسکو پرسی کارمند محلی سفارت واتیکان در تهران و ژان پل گویل سفیر واتیکان در تهران و حجت الاسلام محمد حسین مظفری رییس گفت و گوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات