۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۹۰۲۲۶
مشروح سخنان سید حسن نصرالله؛

مقاومت آماده دفاع در مقابل هرگونه تجاوز به لبنان است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان، شامگاه دیروز در سخنانی به مناسبت روز شهید و سالروز عملیات استشهادی احمد قصیر در بیروت، پیروزی مقاومت در سال 2000 را به منزله آخرین میخ بر تابوت رژیم صهیونیستی و ایده اسراییل بزرگ برشمرد.
سيد حسن نصرالله
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، شامگاه گذشته در سخنانی به مناسبت روز شهید و سالروز عملیات استشهادی و قهرمانانه احمد قصیر در سال 1982 در مجتمع سید الشهدا در ضاحیه بیروت، پیروزی مقاومت در سال 2000 را به منزله آخرین میخ بر تابوت رژیم صهیونیستی و ایده اسراییل بزرگ برشمرد و افزود: پس از شکست رژیم صهیونیستی در سال 2000 اولین مرحله در مقابله با جامعه جهانی هنگامی بود که قطعنامه 1559 صادر شد و قرار بود از طریق این قطعنامه مقاومت را هدف قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای بزرگی که قطعنامه 1559 شورای امنیت را نوشته و آن را تهیه کردند در محاسبات ضد مقاومت خود اشتباه کردند؛ زیرا تصور می‌کردند که می‌توانند جبهه پایداری شامل ایران و سوریه و مقاومت در لبنان را تضعیف کنند، افزود: مرحله دوم از هدف قراردادن مقاومت، ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان بود که آمریکا و فرانسه با فشارهای بین‌المللی برای خارج کردن سوریه از لبنان تلاش کردند؛ چنان که ژاک شیراک، رییس جمهور وقت فرانسه با جورج بوش، رییس جمهور پیشین آمریکا اتفاق نظر داشتند که باید به مقاومت در لبنان پایان داد.

سید حسن نصرالله هم‌چنین با بیان اینکه آنان (آمریکا و فرانسه) تصور می‌کردند که تنها مانع بر سر راهشان مقاومت است، گفت: حتی می‌خواستند با دادن امتیاز به شیعه‌ها و سهیم کردن آنان در قدرت، ما را تشویق کنند تا از منازعه اعراب و اسراییل خارج شویم و از مقاومت چشم‌پوشی کنیم؛ زیرا آنچه که برای آمریکا و غرب مهم است امنیت اسراییل است.

وی در ادامه با اشاه به اینکه ما امروز وارد مرحله حساسی شده‌ایم و همه ما امروز احساس می‌کنیم که مقاومت در برابر مرحله جدیدی به لحاظ هدف قرار گرفتن از سوی دشمنان قرار دارد، عملیات استشهادی و قهرمانانه احمد قصیر در سال 1982 را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز سالگرد عملیات فداکارانه و بی‌نظیری است که در نوع خود از قوی‌ترین عملیات‌ها در تاریخ جهان عرب محسوب می‌شود؛ چرا که در چنین روزی احمد قصیر با اجرای عملیات استشهادی و شهادت طلبانه خود مقر حاکم نظامی رژیم صهیونیستی در شهر صور را در جنوب لبنان مورد هدف قرار داد و در این عملیات شهادت طلبانه 140 نظامی رژیم صهیونیستی کشته شدند و این از جان گذشتگی این شهید والامقام آغاز مرحله جدیدی در تاریخ مقاومت اسلامی در لبنان بود.

دبیرکل حزب الله لبنان با اظهار اینکه ما به خاطر پاسداشت مقام این شهید چنین روزی را در حزب الله به نام روز شهید انتخاب کردیم، افزود: از چنین روزی سرنوشت کشور، مقاومت و منطقه وارد مرحله‌ جدیدی شد و با درس از گذشته و رفع نقاط ضعف و اشتباهات دیگر می‌دانیم که چگونه با دشمن صهیونیستی مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه مقاومت تاکنون چهار مرحله را طی کرده و در مرحله جدیدی قرار دارد که از سوی دشمن مورد هدف قرار گرفته است، به کتاب جورج بوش و تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس که به تازگی در مورد جنگ عراق و اهداف ویرانگر آن منتشر شده است، اشاره کرد و گفت: این کتاب نشان می‌دهد که هدف آنان تنها حمله به سوریه و عراق نبوده است، بلکه هدف ویران کردن عراق، سوریه، لبنان و ایران بود که این امر، میزان وحشی‌گری آنان را نشان می‌دهد.

سید حسن نصرالله در ادامه به موضوع ترور حریری اشاره و تاکید کرد: هر نوع اتهام به ایفای نقش اعضایمان در ترور حریری را نخواهیم پذیرفت؛ امروز می‌گویم که لبنان هدف قرار گرفته است و می‌خواهند که این کشور در تنش و بحران دایمی به سر ببرد و مخالفان در مقابله با این توطئه جدید منسجم هستند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر اینکه پنج کشور عربی توافق جدید را در لبنان تایید می‌کنند، افزود: چرا وقتی کوشنر از توافق جدیدی غیر از طایف حرف زد، همه حامیان سرسخت طایف زبان به کام گرفتند؟ برخی حزب الله و جنبش امل را متهم می‌کنند که خواهان یک سوم کرسی‌های وزارتی در دولت هستند و از دو روز پیش دیدم که برخی از سران گروه 14 مارس، میشل عون را متهم می‌کنند که او ایده یک سوم را تسهیل می‌بخشد.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی به شمار می‌آمد، افزود: کیسینجر می‌گفت که ما درصدد ایجاد دولت‌های کوچک مانند اسراییل در منطقه هستیم. این سخن مربوط به سال 1976 است و جنگ داخلی لبنان ساخته و پرداخته آن‌ها بود تا همزیستی در لبنان را نابود کنند.

وی گفت: روزنامه لبنانی النهار، نامه کیسینجر به ریمون اده، رییس جمهور پیشین لبنان را منتشر کرد که در آن اده، کیسینجر را متهم کرده است که درصدد نابودی لبنان است؛ زیرا کیسینجر به اده گفته بود که جنگ در کشور شما متوقف نخواهد شد، مادامی که امنیت اسراییل را تهدید می‌کنید.

سید حسن نصرالله با یادآوری وقایع جنگ ژوئیه 2006 اسراییل علیه لبنان افزود: مسؤولان فرانسوی به مقامات حزب الله گفتند که دولت شما خواهان توقف جنگ نیست در حالی که همه چیز در شورای امنیت پایان پیدا می کند.

وی با اشاره به اشتباهات آمریکا و اسراییل از قدرت مقاومت و پایداری مردم لبنان در جنگ سال 2006، افزود: جورج بوش و ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تصور می کردند که طی یک هفته، مقاومت در لبنان از بین خواهد رفت و آمریکایی‌ها اصرار داشتند تا جنگ ادامه پیدا کند؛ زیرا آن را فرصتی برای اسراییل به منظور نابودی مقاومت می‌دانستند در حالی که نیروهای ویژه اسراییل به مدت 48 ساعت نتوانستند در برابر مقاومت ایستادگی کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه حزب الله آماده دفاع در برابر هرگونه تجاوز و جنگ اسراییل علیه لبنان است و بدون شک ما در این جنگ به پیروزی‌های بزرگی دست خواهیم یافت، گفت: مقاومت هر دستی را که به سوی مجاهدان دراز شود، قطع خواهد کرد. مقاومت از خود در برابر هر نوع اتهام دفاع خواهد کرد و هر کس که تصور می‌کند، با رعب، وحشت و تهدید اسراییل به جنگ می‌تواند شرایطی را به مقاومت تحمیل کند در اشتباه است و ما آماده مقابله با هرگونه تجاوز و جنگ اسراییل علیه لبنان هستیم و به یاری خداوند پیروزی بزرگ از آن ما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هر کسی بخواهد در داخل لبنان به آمریکا تکیه کند، دراشتباه است؛ زیرا این کشور در حال سقوط به قهقرا است و چیزی ندارد که بخواهد به کسی تقدیم کند، گفت: آمریکا به دنبال حل مشکلات لبنان نیست بلکه می‌خواهد مشکل اسراییل را حل کند.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه ما خواهان محاکمه شاهدان دروغین ترور رفیق حریری شدیم ولی دستگاه قضایی لبنان هیچ تحرکی از خود نشان نداد، افزود: کسانی هستند که شاهدان دروغین را باور ندارند در حالی که می‌دانند، پرونده شاهدان سر رهبران بزرگی را هدف قرار خواهد داد و روشن شدن حقایق و اعلام آن به ملت شریف لبنان موجب رسوایی بزرگی خواهد شد. ما هیچ اتهامی علیه خود را نمی‌پذیریم؛ زیرا حریری را به قتل نرسانده‌ایم و انشاالله این مرحله را نیز با وجود دیگر توطئه‌ها و هم‌چون گذشته با سربلندی پشت سر خواهیم گذاشت./981
ارسال نظرات