۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۹۰۲۳۷
امام جمعه رشت:

کنگره عظیم حج نشان دهنده زنده بودن روح توحید مداری در دنیای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان حج را مرکز وحدت و کنگره عظیم اسلامی دانست و تاکید کرد: حج نشان می دهد که روح برادری و توحید مداری در دنیای اسلام زنده است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، در خطبه نخست نماز جمعه رشت، حج را مرکز وحدت و کنگره عظیم اسلامی دانست و تاکید کرد: حج نشان می دهد که روح برادری و توحید مداری در دنیای اسلام زنده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حج مشقت ترین اعمال عبادی است، افزود: خداوند در آیات مختلف قرآن کریم نسبت به برپا داشتن حج تاکید کرده و ثوابی بالاتر از همه اعمال برای آن قرار داده است.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به برکات حج از نگاه قرآن کریم، اظهار داشت: حج برای افزایش درک مسلمانان از نعمت اسلام و نمایش اتحاد و قدرت مسلمانان به دشمنان واجب شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، قربانی کردن نفس، ذکر خداوند و جلای قلب را از برکات حج برشمرد و گفت: تغییر نام به حاجی، دیدن جاهای نادیده باید هدف حج نباشد و اسلام منافعی بالاتر مانند خودسازی را فلسفه حج قرار داده است.

امام جمعه رشت یادآور شد: سفر حج امتیازات مادی و عناوین را از انسان دور کرده و با یادآوری قیامت انسان را به خداوند نزدیک تر می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، برائت از مشرکان را از دیگر برکات حج خواند و خاطرنشان کرد: علت غصب سرزمین مسلمانان فلسطین برای بیش از 60 سال، سازش کشورهای اسلامی با غرب و اجرایی نشدن سنت برائت از مشرکان است.

خطیب نماز جمعه رشت تاکید کرد: حج نماد و درس مبارزه با شرک است و دنیای اسلام با داشتن چنین عبادت عظیم، یک میلیارد و 500 میلیون نفر جمعیت و منابع مادی و انسانی فراوان باید اسیر دست غرب نباشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: امام خمینی(ره) حج را از حالت خشکی و تهجر بیرون آورد و حج را تمرین مبارزه با استکبار و ظلم معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در خطبه دوم با اشاره به انتشار زندگی نامه بوش و اعتراف صریح مبنی بر صدور دستور شکنجه زندانیان در این کتاب، اذعان کرد: دولت های غربی برای به دست آوردن منافع خود از حقوق بشر استفاده ابزاری می کنند.

امام جمعه رشت یادآور شد: رسانه های غربی رویدادهای خلاف حقیقت را رنگ و لعاب ضد حقوق بشری داده و علیه ملت های آزاده بکار می بند و به اعترف بوش برای صدور فرمان شکنجه بی تفاوت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره تشکیل دولت در عراق نیز، گفت: علت تشکیل نشدن دولت عراق برای مدت هشت ماه، کارشکنی ها و اقدامات تروریستی آمریکا، عربستان و مصر در این کشور بوده است.

خطیب نماز جمعه رشت ابرازامیداواری کرد: با تشکیل دولت عراق مردم این کشور از بی سامانی امور نجات یاند و اقدامات تروریستی در نتیجه تامین امنیت عمومی متوقف شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به هفتم ذی الحجه و شهادت امام محمد باقر(ع)، اظهار کرد: امام باقر(ع) بنیانگذار دانشگاه مدینه بودند که به وسیله امام صادق(ع) به ثمر نشست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت سالروز وفات علامه طباطبایی، گفت: علامه طباطبایی با نوشتن کتاب المیزان، تحولی در حوزه علمیه و دنیای اسلام ایجاد کرد./950/پ201/الف
ارسال نظرات