۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۹۰۲۴۲
آیت الله حیدری:

قانون اساسی جمهوری اسلامی مترقی ترین قانون اساسی دنیا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی در مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی، گفت: قانون اساسی میثاق نامه شهیدان و اساس جمهوری اسلامی است و در میان قانون اساسی کشورهای جهان، مترقی ترین قانون اساسی است.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کوت عبدالله، با اشاره به جمعه خونین مکه در ششم ذیحجه سال 66، اظهار داشت: در 23 سال پیش هنگامی که حجاج ایرانی و سایر کشورهای اسلامی جهت انجام برائت از مشرکین در خیابان های اطراف مسجدالحرام جمع شدند، مورد هجوم مأموران قرار گرفتند و در نتیجه این تهاجم حدود 400 نفر از حجاج به شهادت رسیدند.

آیت الله حیدری که خود از شاهدان کشتار حجاج به دست وهابیان بود، ادامه داد: در آن روز شعار حاجیان چیزی جز ذکر خداوند و فریاد  نابودی آمریکا و رژیم صهیونیستی نبود، اما در حرم امن الهی که حتی نمی توان یک پشه را کشت، وهابی ها و سلفی ها به چنین کشتار وحشیانه ای دست زدند و حرمتی برای حرم امن الهی قائل نشدند.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی در مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی، بیان داشت: قانون اساسی میثاق نامه شهیدان و اساس جمهوری اسلامی ایران است و در میان قانون اساسی کشورهای جهان، مترقی ترین قانون اساسی متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است و از قوانین غیر قابل تغییر آن می توان به ولایت فقیه، مذهب رسمی یعنی شیعه دوازده امامی و شورای نگهبان نام برد.

دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان، به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه افسری اشاره و خاطر نشان کرد: در الگوی اقتدار اسلامی، مرزی برای پیشرفت وجود ندارد و باید در همه زمینه ها از قبیل علمی، اقتصادی و حتی نظامی مسیر پیشرفت و تعالی را پیمود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، پیشرفت های ملت ایران را در سایه اقتدار نیروهای مسلح خواند و ابراز داشت: به برکت وجود ارتش و سپاه مقتدر در ایران، دشمنان این نظام لحظه ای فکر حمله به این آب و خاک را در ذهن خود عبور نمی دهند و در زمان ریاست جمهوری بوش در آمریکا شاهد بودیم که با وجود این که این جنایت کار چندین بار فرمان جنگ با ایران را صادر کرد اما فرماندهان و مسؤولان آمریکا به سبب ترسی که خداوند از نیروهای مسلح و مردم ایران در دل های آنها ایجاد کرده بود، از این فرمان سر پیچی کردند چراکه شکست مفتضحانه خود را پیش بینی می کردند.

آیت الله حیدری، در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه ها، تاکید کرد: هدفمند کردن یارانه سبب سلامتی اقتصاد جامعه، ثبات و پیشرفت جامعه می شود و با برداشته شدن یارانه ها مسیر پشرفت و ترقی هموار شده و هزینه کرد سرمایه کشور به عدالت نزدیک تر می شود.

وی افزود: یارانه ها سبب می شد تا سرمایه کشور از جیب مستضعفین به سمت ثروتمندان سرازیر شود از این رو هدفمند کردن یارانه ها نارضایتی برخی افراد ثروتمند را در پی خواهد داشت و تلاش خواهند کرد در این مسیر اخلال ایجاد کنند و دولت باید جهت کنترل مشکلاتی که عده ای محدود به وجود می آورند و همچنین فراهم کردن آرامش خاطر مردم تلاش خود را بیشتر کنند.

امام جمعه موقت اهواز، از تحول در نظام پولی و بانکی کشور خبر داد و گفت: تحول در نظام بانکی و پولی کشور سبب شکوفایی اقتصاد ایران می شود و انشاء الله با چنین تحولی افق روشنی در پیش روی آینده اقتصادی ایران قرار خواهد گرفت.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، در ادامه سخنان خود با اشاره به رسیدگی به تخلفات آمریکا در زمینه نقض حقوق بشر در سازمان ملل، خاطر نشان کرد: مطرح شدن پرونده نقض حقوق بشر آمریکا در سازمان ملل پیروزی بزرگی برای ملت ایران است چراکه این جریان نشان می دهد آمریکا روز به روز بیشتر در مسیر سقوط قرار می گیرد و این همان مطلبی است که امام راحل بار ها بیان کرده بودند.

آیت الله حیدری، با اشاره به سالروز آزادی سوسنگرد ضمن گرامیداشت یادآور شد: خاطره شهدای سوسنگرد اظهار داشت: مردم سوسنگرد با استقامتی مثال زدنی در برابر تهاجم رژیم بعث ایستادگی کردند و سرانجام در 25 آبان شهر خود را آزاد کردند.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، بیان داشت: کتاب ابزاری است که فرهنگ و علوم گذشتگان را به نسل های آینده منتقل می کند و از طریق مطالعه می توان ضمن آشنایی با تاریخ گذشتگان در راستی آبادی جامعه گام برداریم.

وی با اشاره به سالروز وفات علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، ابراز داشت: علامه طباطبایی از مفاخر عصر ما است و تفسیر این عالم جلیل القدر از بزرگترین و برجسته ترین کتب تفسیر قرآن است و نقش بسزایی در تبیین معارف قرآنی دارد.

امام جمعه موقت اهواز، در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت امام ممد باقر(ع) به تبیین دوران زندگی این امام همام پرداخت و گفت: دوران زندگی امام محمد باقر(ع) شامل سه بخش است؛ بخش اول زندگی ایشان در دوران امامت امام حسین(ع) بود و این امام همام در دوران کودکی شاهد واقعه کربلا و از اسرای کاروان اهل بیت(ع) بودند.

آیت الله حیدری ادامه داد: بخش دوم زندگی ایشان در زمان پدر بزرگوارشان امام سجاد(ع) بود و در همین ایام بود که جابر ابن عبدالله انصاری سلام رسول اکرم(ص) را به ایشان رساند و از نقش ایشان در گسترش علوم و معارف الهی خبر داد.

وی افزود: بخش سوم زندگی ایشان و دوران امامت امام باقر(ع) مصادف با خلافت عمر ابن عبدالعزیز بود و در این دوره سیاست خلفای عباسی تا حدودی تغییر پیدا کرده و فرصت مناسبی ایجاد شد و امام محمد باقر(ع) با استفاده از این فرصت به نشر علوم و معارف الهی پرداخت و پیش گویی رسول اکرم(ص) در مورد شکوفایی علم در زمان ایشان تحقق بخشیده شد.

وی در پایان با تشکر از حضور دانش آموزان، ورزشکاران و نیروهای پایگاه های مقاومت بسیج در نماز جمعه بیان داشت: نماز جمعه متعلق به همه انسان های مومن و متعهد است و شما عزیزان نیز همواره در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه حضور پیدا کنید./945/پ201/الف
ارسال نظرات