۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۹۰۲۴۷
امام جمعه موقت شیبان اهواز:

هدفمند کردن یارانه ها گام مهمی در بر قراری عدالت اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شیبان هدفمند کردن یارانه ها را گام مهمی جهت بر قراری عدالت اجتماعی و فقر زدایی دانست.
حجت الاسلام حسيني فرد، مدير کل اوقاف و امور خيريه خوزستان، امام جمعه موقت شيبان اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید عبدالرضا حسینی فر، امام جمعه موقت شیبان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به توافق گروه های سیاسی عراق برای تعیین دولت، اظهار داشت: توافق گروه های سیاسی عراق پس از هشت ماه عامل مهمی جهت ایجاد امنیت در عراق و رسیدگی به مشکلات این کشور است.

حجت الاسلام حسینی فر، با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، ابراز داشت: با واریز مبالغ یارانه به حساب خانوار از دولت خدمت گزار تقاضا داریم طبق قانون بر افزایش قیمت ها نظارت داشته باشد و نظارت شدیدی جهت کنترل بازار به عمل آورد.

امام جمعه موقت شیبان، هدفمند کردن یارانه ها را گام مهمی در جهت بر قراری عدالت اجتماعی دانست و بیان داشت: در تخصیص اعتبارات عمومی و پرداخت یارانه، همه اقشار جامعه بهره مند نمی شدند و بیشترین میزان یارانه به جیب ثروتمندان و کسانی می رفت که مصرف بیشتری داشتند و می توان گفت 80 درصد یارانه ها به 20 درصد از جامعه تعلق می گرفت، از این رو هدفمند کردن یارانه ها می تواند گام مهمی جهت برقراری عدالت اجتماعی باشد.

وی اجرای تحول بزرگ اقتصادی و هدفمند کردن یارانه ها را در راستای اجرای عدالت و فقر زدایی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: دوره اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها همچون دوره نقاهت بیماران است و مشکلات و سختی هایی را به همراه خود دارد اما جهت اصلاح شرایط اقتصادی کشور راهی جز این وجود ندارد.

حجت الاسلام حسینی فر، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در شهر شیبان خاطر نشان کرد: صدور مبالغ کلان در قبض های آب و برق و دریافت عوارض سنگین نوسازی از سوی شهرداری شیبان منجر به نارضایتی مردم منطقه شده است، از این رو مسؤولان و مدیران منطقه جهت حل این مشکلات و خدمت رسانی مناسب، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: ایجاد امکانات رفاهی، تفریحی، آموزشی و ارائه خدمات عمومی مناسب از موارد مهمی است که باید در مناطق شش گانه شیبان مورد توجه قرار گیرد و رضایتمندی مردم باید همواره مد نظر مسؤولان قرار گیرد./945/پ202/الف
ارسال نظرات