۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۹۰۲۵۰
عضو خبرگان رهبری:

باکو جولانگاه سیاست‌های ضدبشری و ضددینی رژیم صهیونیستی نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردیبل گفت: اهانت کنندگان به پیامبر اسلام و قرآن در جمهوری آذربایجان به اعتقادات دینی و مقدس بیش از هفتاد درصد مردم این کشور اهانت کرده‌‌اند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حضور گسترده مردم شهر باکو در تشییع پیکر دو شهید این کشور اظهار داشت: این دو شهید در دفاع از قره باغ به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: مردم پایتخت جمهوری آذربایجان نشان دادند که قره باغ تنها به دست تربیت یافته گان مکتب اسلام و قرآن آزاد می شود.

امام جمعه اردیبل همچنین با تاکید بر مقابله دولت باکو با هتاکان به مقدسات دینی در این کشور خاطرنشان کرد: توهین کنندگان به پیامبر اسلام و قرآن در این کشور به اعتقادات دینی و مقدس بیش از هفتاد درصد مردم جمهوری آذربایجان توهین کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این‌که صهیونزیم در پشت پرده اهانت های اخیر به مقدسات اسلامی در جمهوری آذربایجان قرار دارد، گفت: نباید باکو جولانگاه سیاست های ضدبشری و ضددینی رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن عید قربان، خواستار بهره مندی از فضایل ماه ذی‌الحجه شد و اظهار داشت: بندگانی که در این عید بزرگ توفیق قربانی کردن را به دست آورده اند باید پس از آن به تقوا آراسته شوند.

وی عید اضحی را یکی از اشترکات دینی مسلمانان برای حرکت در مسیر وحدت یاد کرد و گفت: وحدت مهم‌ترین اصل ضروری امروز جهان اسلام است.

عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به فرا رسیدن شب عرفه تصریح کرد: هر بنده ای در این شب توفیق احیا، دعا و اعمال مخصوص را داشته باشد، خداوند متعال به اندازه هفتاد سال عبادت برای او پاداش معنوی منظور می کند./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات