۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۹۰۲۵۵
امام جمعه زاهدان:

گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند تحول فرهنگی در کشور است

خبرگزار رسا ـ امام جمعه زاهدان، با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی گفت: باید فرهنگ کتابخوانی جزء سرشت زندگی ما قرار گیرد و در جامعه گسترش یابد و لازمه آن تحول  بیشتر در سیستم فرهنگی کشور است.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه های این هفته نماز جمعه زاهدان، با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی گفت: باید فرهنگ کتابخوانی جزء سرشت زندگی ما قرار گیرد و در جامعه گسترش یابد زیرا بزرگان دین به کتاب  و کتابخوانی سفارشات زیادی کرده اند و لازمه آن تحول  بیشتر در نظام فرهنگی کشور است.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از خطبه ها به جمعه خونین مکه در سال 1366 و شهادت بیش از چهارصد زائر در حرم امن الهی اشاره کرد و افزود: خداوند  بارها در قرآن کریم مسلمانان را امت واحده دانسته و رمز پیروزی آنها را در نزدیکی قلوب، تعاون و همکاری در کارهای نیک و پسندیده بیان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شهادت زائران خانه خدا در این جنایت به علت شعار دادن آنها علیه آمریکا، انگلیس و اسرائیل غاصب، لکه ننگی بر پیشانی مسببان و بانیان این جنایت بود که با حمایت آمریکا و اسرائیل به وسیله پلیس عربستان انجام شد.

خطیب جمعه زاهدان با بیان این‌که، اصلاح بین امت از وظایف مسلمانان و به‌ویژه حاکمان کشورهای اسلامی است، اظهار داشت: کشورهای استکباری با دامن زدن به اختلافات بین مسلمانان آنها را به جان هم  انداخته است تا به اهداف شوم و مطامع خود در این کشورها دست یابند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برخی افراد به اسم اسلام با اشرار و منافقان همکاری می‌کنند و خانه در اختیار آنها برای اعمال کورشان از جمله گروگانگیری و شرارت و عملیات‌های انتحاری قرار می‌دهند؛ اما اینها بدانند مسلمان نیستند. 

عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام حج و روز عرفه، بیان داشت: امام شناسی، معرفت شناسی، رهایی از بند گناهان و همگامی و همسویی با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از مهمترین ویژگی‌های دعای عرفه است و ما باید در چنین ایامی با تأسی از امامان معصوم(ع) به وظایف الهی و عبادی خود در جهت رضای حق گام برداریم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خداشناسی در کنار سر‌سپردگی به کشورهای استکباری دو مقوله مجزا از هم و مورد نکوهش و سرزنش اسلام ناب محمدی است و برخی از سران کشورهای اسلامی باید متوجه این موضوع باشند و راهی را در پیش بگیرند که فقط رضای خدواند در آن باشد./940/پ201/س

ارسال نظرات