۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۹۰۲۶۷
امام جمعه آبادان:

بیداری مسلمانان موجودیت سلطه‌گران را به لرزه درآورد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان، بیداری و هوشیاری مسلمانان و مستضعفان جهان را مایه لرزاندن پایه‌های سلطه‌گری و استکبار جهان دانست.
حجت الاسلام محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه بهبهان، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، به بیداری مسلمانان و عدالتخواهی مستضعفان جهان اشاره کرد و اظهار داشت: این بیداری پایه‌های سلطه استکبار را در جهان به لرزه درآورده است.

وی با بیان این که موج اسلام‌خواهی امروز در اکثر کشورهای جهان به راه افتاده و این موضوع همه سردمداران استکبار را سردرگم کرده است، اظهار داشت: قدرت توخالی استکبار جهانی با سردمداری آمریکا به واسطه موج رو به گسترش بیداری و اسلام‌خواهی مردم مستضعف جهان رو به زوال و نابودی است و این موضوع این کشورها را به شدت نگران کرده است.

امام جمعه آبادان، در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرا رسیدن موسم حج ابراهیمی و عید سعید قربان، و تبیین ماهیت این روزهای بزرگ اسلام خاطر‌نشان کرد: این عید یکی از اعیاد مهم جهان اسلام است که باید به شکل مطلوبی گرامی داشته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان در ادامه سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن روز عرفه، این ایام را فرصت مناسبی برای شناخت بیشتر دین مبین اسلام و تزکیه نفس برشمرد و مردم را به شرکت گسترده در این دو مناسبت دینی دعوت کرد.

حجت‌الاسلام محمدی اصفهانی، همچنین به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهار داشت: نقش کتاب و کتابخوانی به عنوان یک سرمایه در جامعه بسیار مهم است و همه باید نسبت به بهره‌گیری از کتاب‌های علمی و آموزده گام بردارند؛ جوانان باید با کتاب انس بگیرند تا جامعه ما به جامعه علمی تبدیل شود./945/پ202/س

ارسال نظرات