۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۹۰۳۷۳
امام جمعه بجنورد:

فعالیت‌های علمی امام باقر در جهت اصلاح جامعه بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد گفت: توجه امام باقر(ع) به علم، ایشان را از اخلاق و فضائل روحی غافل نمی‌ساخت و روی‌آوری به معنویات و عبادت و بندگی نیز ایشان را از پرداختن به زندگی مادی و روابط اجتماعی و اصلاح جامعه باز نمی‌داشت.
آيت الله حبيب الله مهمان نواز امام جمعه بجنورد
آیت الله حبیب الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد‌‌ اظهارداشت: امام محمد باقر (ع) 19 سال و چند ماه امامت کرد و در طول این مدت به نشر و ترویج حقایق و معارف الهی پرداخت و مشکلات علمی را تشریح کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری‌ تصریح کرد: آن حضرت جنبش علمی دامنه‌داری به وجود آورد و مقدمات تأسیس یک دانشگاه بزرگ اسلامی در دوران امام صادق‌(ع‌) را پی ریزی کرد.

آیت الله مهمان نواز همچنین اهل‌بیت(ع) را بهترین الگو‌ی تربیتی زندگی انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم به ویژه جوانان به زیبایی‌های شخصی و شخصیتی اهل‌بیت‌(ع) معرفت پیدا کنند، از سردرگمی‌های دنیا بیرون آمده و در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شوند.

وی عنوان کرد: با شهادت امام سجاد(ع)، امامت امام محمد باقر(ع) شروع شد و امام باقر(ع) با آن بینش و آگاهی و بصیرت توانست در جامعه زور و خفقان حرکت فرهنگی را شروع کرده و در مدت کوتاهی دوستداران و عاشقان زیادی جمع کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری‌ اضافه کرد: آن حضرت با تشکیل جلسات بحث و گفت‌وگو و آشنایی با معارف اسلامی زمینه‌ساز حرکت فرهنگی و علمی امام صادق‌(ع) شد.

وی افزود: توجه امام باقر(ع) به علم او را از اخلاق و فضائل روحی غافل نمی‌ساخت و روی‌آوری به معنویات و عبادت و بندگی نیز ایشان را از پرداختن به زندگی مادی و روابط اجتماعی و اصلاح جامعه باز نمی‌داشت.

وی ابراز داشت: امام باقر(ع) پس از عمری تلاش در میدان بندگی خدا و احیای دین و ترویج علم و خدمات اجتماعی به جامعه اسلامی در روز هفتم ماه ذ‌ی‌الحجه سال 114‌به شهادت رسید.

امام جمعه بجنورد‌ ادامه داد: ما امام‌ باقر(ع) را ندیده و در زمان ایشان زندگی نکردیم؛ اما می‌توانیم با مطالعه سخنان آن حضرت از علم و دانش او استفاده کرده و با انجام دستوراتی که ایشان داده‌اند وارد جاده خوشبختی شویم.

آیت الله مهمان‌نواز‌ بیان داشت: با راهنمایی‌هایی که آن امام همام برای ما به یادگار گذاشته، می‌توانیم ‌از موفق‌ترین انسان‌های دنیا شویم به شرط این‌که صحبت‌های ایشان و ائمه‌(ع) را خوب یاد‌گرفته و به آنها عمل کنیم./966/ت302/س
ارسال نظرات