۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۹۰۳۸۱
استاد حوزه و دانشگاه:

بصیرت باید در اصول و مبانی تجلی یابد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نبویان گفت: به فرموده رهبر انقلاب اگر همه شرایط فراهم باشد اما بصیرت نباشد رسیدن به برنامه ها و اهداف عملاً ناممکن است.
حجت الاسلام نبويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش بزگ یاران ولایت به همت بسیج دانشجوئی سپاه عاشورا، روز گذشته در دانشگاه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام نبویان در این همایش که در آستانه فرا رسیدن هفته بسیح برگزار شد، اظهار داشت: بصیرت باید در دو سطح اصول و مبانی و البته در کوران حوادث و وقایع ایجاد شود و بسیجیان باید در اصول مبانی بصیرت داشته باشند.

وی گفت: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اگر همه شرایط فراهم باشد اما بصیرت نباشد رسیدن برنامه ها و برنامه ریزی ها به هدف و نتیجه عملاً ناممکن است و بصیرت اساسی ترین ملاک است که انسان را در محیط سیاسی از سقوط و انحراف باز می دارد.

حجت الاسلام نبویان در ادامه با اشاره به اندیشه انحرافی غرب گفت: در نتیجه این اندیشه ها است که خدا فراموشی به وجود می آید که در پی آن هم خود فراموشی پس انسان بدون خدا قابل فهم نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: پیشرفتی که انسان را به هدف و تعالی نرساند نه تنها پیشرفت نیست بلکه پسرفت است، ما خواهان پیشرفتی هستیم که به هدف و تعالی نزدیک‌تر شویم که در این راستا اولین کار اقدام نرم افزاری و تولید علوم انسانی اسلامی است که همت بزرگ حوزه و دانشگاه را می طلبد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: اگر بصیرت نباشد برنامه های معصوم‌(ع) هم در جامعه شکست خورده می‌نماید، در حالی که این طور نیست، چنانکه که در جنگ صفین با تمام برنامه ریزی ها و با وجود معصوم چون مردم بصیرت نداشتند برنامه امام به هدف نرسید.

وی در ادامه با اشاره به فتنه سال گذشته و با بیان این‌که مقام معظم رهبری در 95 درصد سخنرانی‌های خود به جریان فتنه اشاره کرده‌اند، گفت: آنهایی که به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند مشکل انتخاباتی نداشتند بلکه بی بصیرت بودند.

حجت الاسلام نبویان در ادامه به جنگ نرم اشاره کرد و آن را جنگ باورها دانست و تصریح کرد: جنگ نرم یعنی مقابله جهان بینی اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین اندیشه الهی با بزرگ‌ترین اندیشه انحرافی یعنی اندیشه مدرن است.

وی تاکید کرد: پیشرفت اصلی کشور آن‌گاه میسر خواهد شد که باور کنیم اسلام در تمام زمینه‌های علمی قادر به ارائه تئوری و نظریه است. این مدرس حوزه و دانشگاه در پایان تصریح کرد: دانشگاه باید یک جنبش نرم افزاری همه جانبه را پیگیر و در اختیار کشور بگذارد که در این راستا دانشگاه ها به یک انقلاب فرهنگی جدی نیازمندند.

همچنین رحیم نوعی‌اقدم، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در ادامه ضمن اشاره به جزئیاتی از حوادث فتنه‌گران در سال گذشته اظهار داشت: فتنه‌گران با زمینه‌سازی برای ضدانقلاب و مفسدان قلب امام زمان و رهبری را داغدار کردند.

وی در ادامه با اشاره به عشق بسیجیان به مقام ولایت خاطرنشان کرد: ما همچنانکه در دفاع مقدس نشان دادیم اگر جان و مال خویش را هم از دست بدهیم نخواهیم گذاشت یک مو از سر ولایت کم شود، و همچنان بر سر پیمان خود با ولایت هستیم./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات