۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۹۰۴۴۱

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه درگذشت دکتر دادستان را تسلیت گفت

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه درگذشت دکتر دادستان، چهره ماندگار رشته روان‌شناسی را به جامعه علمی کشور تسلیت گفت.
پريرخ دادستان

به گزارش خبرگزاری رسا، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با انتشار اطلاعیه‌ای درگذشت دکتر دادستان، چهره ماندگار رشته روان‌شناسی را به جامعه علمی کشور تسلیت گفت.

در این اطلاعیه آمده است: پریرخ دادستان در 1312 در تهران بدنیا آمد. وی پس از اخذ دیپلم ادبی در سال 1330 برای ادامه تحصیل به سوئیس اعزام شد. وی؛ دکتری رشته‌ی روانشناسی را زیرنظر پروفسور ژان پیاژه در سال 1339( 1960م ) از دانشگاه ژنو دریافت کرد.

دادستان از سال 1354عضو هیئت علمی دانشگاه تهران شد و تا مقام استادی( 1365) ارتقا یافت. او عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه شهید بهشتی بود و بسیاری از اساتید امروز روان‌شناسی ایران از شاگردان وی بوده اند. وی همچنین عضو بسیاری انجمن‌های مربوطه به رشتة خود بوده است.

دکتر دادستان از اساتید برجسته روان‌شناسی خدمات ارزنده ای را در علم روان‌شناسی به جامعه علمی کشورمان عرضه نموده و همکاری شایان توجهی با حوزه علمیه و مراکز آموزشی و پژوهشی آن در سال‌های متمادی داشت.

وی در سال 1381 به عنوان چهره‌های ماندگار در رشته روانشناسی معرفی شد. کتاب"روانشناسی مرضی تحوّل از کودکی تا نوجوانی "تالیف وی، در دوره دهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن تسلیت ضایعه درگذشت این دانشمند فرزانه، از خداوند منان رحمت و مغفرت را برای وی و صبر و اجر برای بازماندگان، جامعه علمی کشور و شاگردان ارجمند ایشان مسئلت دارد./916/د102/ع

ارسال نظرات