۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۹۰۴۵۶

خانه علمای تبریز راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ شهردار تبریز گفت: با خریداری منزل مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل، خانه علمای تبریز راه اندازی می شود.
عليرضا نوين شهردار تبريز
علیرضا نوین، شهردار تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با خریداری منزل مرحوم آیت الله مرتضی بنی فضل، نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خانه علمای تبریز راه‌اندازی می شود.

وی خاطر نشان کرد: خانه علمای تبریز در راستای برنامه های فرهنگی و دینی شهرداری تبریز و با هدف بازیابی جایگاه علم و فقاهت این شهر تاریخی افتتاح خواهد شد.

نوین ادامه داد: با اینکه منزل آن عالم ربانی، کوچک و نمی‌توان تاریخ فقاهت این دیار را به خوبی معرفی کرد؛ اما بنا است خانه علمای تبریز در ابتدا فعالیت های خود را از این مکان آغاز و در آینده با تملک یکی از خانه های بزرگ منتسب به علمای آذربایجان، فعالیت های فرهنگی و دینی خانه علمای تبریز به محل جدید انتقال یابد.

شهردار تبریز گفت: نمایش آثار آیت الله بنی فضل و دیگر علمای شهر تبریز از جمله برنامه های پیش بینی شده برای بهره مندی از فضای منزل نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر شورای شهر تبریز با آیت الله مجتهدشبستری اظهار داشت: طرح توسعه حوزه علمیه طالبیه در این دیدار مطرح شد که مطالعات لازم در این خصوص صورت می گیرد.

علیرضا نوین بازیابی جایگاه تاریخی حوزه علمیه طالبیه را دغدغه مشترک مسؤولان فرهنگی و دینی تبریز دانست و گفت: با تحقق این طرح، بار دیگر تبریز میزبان طلابی از کشورهای منطقه خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات