۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۹۰۴۶۳
برای دومین بار؛

پرویز پرستویی در نقش طلبه ظاهر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ پرویز پرستویی در تازه‌ترین فیلم خسرو معصومی ایفاگر نقش اصلی فیلم خواهد بود؛ طلبه‌ای که از راه نجاری امرار معاش می‌کند.
پرويز پرستويي پرويز پرستويي در فيلم مارمولك
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، خسرو معصومی کارگردان ایرانی که چندی قبل فیلم «باد در علفزار می‌پیچد» را روی پرده داشت، به تازگی توانسته پروانه ساخت تازه‌ترین فیلمش با عنوان «خرس» را دریافت کند.

معصومی نگارش فیلمنامه «خرس» را در حدود دو سال قبل و براساس نوع بازی پرویز پرستویی آغاز کرده و از همان دوران بود که از پرویز پرستویی قول همکاری در این فیلم را گرفت. به این ترتیب با شروع فیلمبرداری این اثر، پرستویی نقش اول آن را ایفا کرده و در کنار وی نیز یک سری بازیگر مطرح حضور خواهند یافت.

معصومی این روزها در حال بررسی برای انتخاب عوامل کار است تا بتواند پس از انتخاب گروه تولید کار، خیلی زود فیلمبرداری اثر را آغاز کرده و در صورت امکان فیلم را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر ارائه دهد.

«خرس» فضایی متفاوت با ساخته‌های قبلی معصومی دارد و اگرچه فضای اصلی محل وقوع رویدادهای فیلم باز هم فضایی روستایی است ولی به مانند سه فیلم اخیر او دیگر شاهد نماهایی از جنگل‌های برفی نخواهیم بود، چراکه داستان فیلم «خرس» در فصل بهار و در دل جنگل‌های سرسبز رخ می‌دهد.

براساس گزارش شبکه ایران، معصومی در فیلم «خرس» به روایت زندگی طلبه‌ای می‌پردازد که از راه نجاری امرار معاش می‌کند. او که در جریان جنگ ایران و عراق مفقود الاثر شده بود پس از سال‌ها به روستایش برمی‌گردد و می‌بیند که زندگی‌اش توسط فردی ملقب به «خرس» که قاچاقچی چوب است، نابود شده‌است.

گفتنی است،‌ در سال‌های اخیر رویکرد سینماگران و فیلم سازان به سوی ساخت فیلم‌های با مضامین حوزوی و طلبگی افزایش یافته است؛ اما با توجه به حساس بودن جایگاه روحانیت و حوزه، ضرورت استفاده از مشاوران حوزوی و فرهنگی برای این گونه فیلم ها و دریافت نظرات و دیدگاه های مختلف از داخل حوزه در این امر جدی تر می شود./917/ د102/گ
ارسال نظرات