۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۹۰۴۶۷

هجدهمین نمایشگاه کتاب مازندران در ساری آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ هجدهمین نمایشگاه کتاب مازندران ظهر امروز با حضور مسؤولان فرهنگی استان در ساری آغاز به کرد.
نمايشگاه کتاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در مراسم آغاز به کار هجدمین نمایشگاه کتاب مازندران که در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ساری افتتاح شد، نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی درجامعه اسلامی را یک ضرورت دانست و گفت: امروز همه باید برای ترویج این فرهنگ مهم مشارکت داشتنه باشند.

وی دغدغه اصلی مقام معظم رهبری را افزایش مطالعه در جامعه دانست و افزود: همه سازمان‌ها و مردم باید در گسترش فرهنگ کتابخوانی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار دشت: پیشرفت کتابخوانی نیازمند یک بسیج عمومی است.

وی با اعلام این که کتاب و کتابخوانی باید اولویت نخست و سبد نیازمندی مردم قرار گیرد، بیان داشت: ایجاد فرهنگ مطالعه محصول تلاش یک روزه نیست و باید با اشاعه این فرهنگ در جامعه نفوذ پیدا کند.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که هجدهمین نمایشگاه کتاب مازندران در40 غرفه و با حضور صد ناشر آغاز به کار کرده است، گفت: حدود 20 ناشر مازندرانی نیز دراین نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان این که نمایشگاه امسال از نظر کیفیت‌ پر بارتر است، تصریح کرد: در روز آخر نمایشگاه کتاب مازندران ناشران فعال مازندران تجلیل می‌شوند.

گفتنی است، هجدهمین نمایشگاه کتاب مازندران که به مناسبت هفته کتاب از امرزو برپا شده است تا 30 آبان در مجتمع فرهنگی و هنری سلمان هراتی مازندران واقع در میدان حضرت امام(ره) شهرستان ساری برپا است./950/پ202/الف
ارسال نظرات