۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۹۰۴۸۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

بیش از 15 هزار جلد کتاب در هجدهمین نمایشگاه کتاب مازندران ارائه شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارائه بیش از 15 هزار جلد کتاب در هجدهمین نمایشگاه کتاب استان در ساری خبرداد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در مراسم آغاز به کار هجدهمین نمایشگاه کتاب مازندرن درساری، با اشاره به حضور صد ناشر در این نمایشگاه گفت: بیش از 15 هزار کتاب در نمایشگاه کتاب در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

وی همچنین ازحضور بیست ناشر مازندرانی درهجدهمین نمایشگاه کتاب مازندران خبر داد و افزود: درحال حاضربیش از 40 غرفه کتاب در نمایشگاه دائر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری مراسم تجلیل از خادمان نشر در حین برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد و بیان داشت: به منظور حمایت از ناشران به ویژه ناشران استانی و بومی این همایش برگزار می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی در رابطه با نحوه افزایش مطالعه در قشر جوان و نوجوان گفت: ‌به دلیل حجم زیاد درسی دانشجویان و دانش آموزان، این افراد وقت کمتری برای مطالعه دارند.

وی با بیان این که توجه به مطالعه به خود شخص و میزان علاقه مندی هم بستگی دارد یادآور شد: ‌برگزاری نمایشگاه کتاب به دلیل سوق دادن افراد به سوی مطالعه و کتابخوانی است.

معاون سیاسی وا منیتی استانداری مازندران نیز دراین مراسم گفت: ‌رویکرد ما تقویت ناشران استانی است تا توانمندی های خود را به معرض نمایش بگذارند.

هادی ابراهیمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران ادامه داد: ‌مشکلات و تنگناهایی که ناشران بومی با آن مواجه هستند در سفر سوم مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: ‌از 53 میلیارد تومان اعتبار کلی سفر سوم 5/67 درصد به حوزه نرم افزاری فرهنگی اختصاص دارد.

ابراهیمی با اشاره به این که 14 میلیارد تومان به ارشاد مازندران و هشت میلیارد هم اعتبار تخصیص یافته به نهاد کتابخانه های عمومی استان است تصریح کرد:‌ کتابخانه مرکزی ساری در سفر سوم از مصوباتی است که با جدیت پیگیری می کنیم، چرا که زمین این کتابخانه در سفر نخست مصوب شده اما در حوزه تخصیص اعتبار مشکل بود که در سفر سوم قابل حل است./950/پ202/الف
ارسال نظرات