۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۹۰۴۹۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با همکاری روحانیان محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تبدیل امامزاده ها و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را یکی از سیاست های مهم سازمان اوقاف کشور دانست و گفت: تحقق این برنامه نیازمند همکاری مناسب روحانیان است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، عصر روز گذشته در گردهمایی هیأت امنای بقاع متبرکه شهرستان فریدونکنار و بابلسر، حجت الاسلام سهرابی همچنین از تهیه دایرة المعارف امامزاده های استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور شناسایی بیشتر امامزاده های استان و تعیین واقعی شجره نامه های آنان در دست تهیه است.

وی با اشاره به وجود هزار و 262 امامزاده در استان، افزود: مازندران از نظر تعداد امامزاده ها در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تبدیل امامزاده ها و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را یکی از سیاست های مهم سازمان اوقاف کشور دانست و خاطرنشان کرد: به همین منظور برنامه های فرهنگی و تبلیغی بسیاری در بقاع متبرکه استان در حال اجرا است.

حجت الاسلام به نقش روحانیان در اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در امامزاده های استان اشاره کرد و بیان داشت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با همکاری روحانیان امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی تأکید ویژه ای به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دارند، ادامه داد: سازمان اوقاف کشور برای تحقق این مطالبه مقام معظم رهبری برنامه های ویژه ای در دستور کار خود دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مرمت و بازسازی صد امامزاده در استان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: امروز بازسازی و مرمت مرقد مطهر امامزاده ها و اماکن مطهر و متبرکه موجب افتخار ما را فراهم کرده است.

سرپرست اوقاف بابلسر و فریدونکنار، نیز در این مراسم شناسایی و احیای موقوفات را از جمله مهم‌ترین اهداف اداره اوقاف و امور خیریه دانست و ابراز امیدواری کرد؛ بتوان با فرهنگ‌سازی مسأله وقف اهمیت وقف را به مردم شناساند.

حجت الاسلام سیفی، سرپرست اوقاف بابلسر و فریدونکنار، اجرای برنامه‌های قرآنی انس با قرآن و تعامل با اداره‌های مختلف که در زمینه‌های فرهنگی در راستای اهداف اداره اوقاف و امور خیریه گام برمی‌دارند را از سیاست‌های اصلی این اداره برشمرد و تصریح کرد: باید امامزاده مرکز نشر فرهنگ اهل بیت(ع) شوند که این حمایت و توجه مسؤولان شهرستانی و هیأت‌امناهای امامزاده‌ها را می‌طلبد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بابلسر و فریدونکنار توسعه و مسایل فرهنگی پیرامون امامزاده محمد فریدونکنار را از مهم‌ترین دغدغه‌های خود دانست و افزود: باید با ایجاد مرکز فرهنگی این امامزاده‌ها را توسعه داد که از مسؤولان شهرستانی و مردم در این خصوص طلب یاری داریم./950/پ202/الف

ارسال نظرات