۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۹۰۵۱۳
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی:

گزارشی از پایان نامه های فلسفی طلاب در همایش روز جهانی فلسفه ارائه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: بیش از هزار عنوان پایان نامه حوزوی در موضوع فلسفه و علوم عقلی نگاشته شده است که گزارشی از آن در همایش روز جهانی فلسفه ارائه خواهد شد.
همايش


محمد باقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: کنکره بین المللی روز جهانی فلسفه با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، مجمع عالی حکمت اسلامی و دیگر نهادهای علمی و فرهنگی در روزهای سی آبان ماه تا دوم آذرماه در شهر تهران در محل کتابخانه ملی ایران با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: گزارشی از پایان نامه‌های حوزوی که بعد از انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌های علمیه از سوی طلاب و فضلا تدوین شده، تهیه کرده ایم که در این همایش ارائه خواهیم کرد.

خراسانی اظهار داشت: در این گزارش نگارنده، موضوع، گرایش، اساتید و محل نگهداری و چکیده پایان نامه های حوزوی به تفکیک آمده است.

وی بیان داشت: قبل از اینکه این گزارش را تهیه کنیم تصور می کردیم حداکثر حدود دویست پایان نامه در زمینه علوم عقلی داشته باشیم که با تتبع توانستیم حدود 1100 عنوان پایان نامه را نمایه نویسی کنیم.

وی بیان داشت: در همایش روز جهانی فلسفه، موسسات علمی و پژوهشگاه های مختلف حضور دارند که حضور مراکز علمی دینی چشم گیر است.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در ادامه به برنامه های این موسسه اشاره کرد و بیان داشت: امسال در بیست و یک موضوع آموزشی، دوره های بلند مدت برگزار کرده ایم که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر آموختن علوم عقلی، کلاس ها با استقبال بالای طلاب مواجه شد و در برخی موارد مجبور به افزایش فضای آموزشی شدیم.

وی بیان داشت: شماره یازدهم دو فصلنامه حکمت اسلامی تا دو هفته آینده از چاپ خارج و به بازار نشر ارائه خواهد شد.

خراسانی بیان داشت: کتاب‌های نقد و بررسی عرفان‌های نوظهور و شاخصه های عرفان ناب شیعی که حاصل نشست های علمی برگزار شده در مجمع عالی حکمت اسلامی است، به زودی به چاپ خواهد رسید. /909/پ202/ع

ارسال نظرات