۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۹۰۵۲۲
یک 24 آبان دیگر گذشت؛

علامه طباطبایی نه برای تبریزی ها

خبرگزاری رسا ـ امروز سالروز بزرگداشت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان بار دیگر با عدم توجه و برنامه ریزی مسؤولان دینی و فرهنگی تبریز سپری شد.
مرحوم علامه طباطبايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی و درگذشت علامه جعفری در زادگاه این عالمان با بی توجهی متولیان فرهنگی و دینی تبریز سپری شد.

24 آبان سالروز بزرگداشت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان و 25 آبان سالروز درگذشت علامه محمدتقی جعفری در زادگاه این دوعلامه شهیر، بدون برگزاری هیچ مراسم بزرگداشت و نکوداشتی از سوی متولیان فرهنگی و دینی این شهر مورد بی مهری واقع شد.

تبریز همواره مهد پرورش علامه ها، عرفا و اندیشمندان بزرگ جهان تشیع بوده است، اما بی توجهی متولیان امور فرهنگی و دینی این شهر نتیجه ای جز عدم بهره مندی از معارف و آموزه های آن بزرگان چیزی در پی نخواهد داشت.

تنها کنگره ای که در شان علامه طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان در شهر تبریز برگزار شده، به 18 سال گذشته، آبان ماه سال 1371 برمی گردد که با حضور استاد شهریار همراه بود.

این در حالی است که مظلومیت علمایی چون علامه طباطبایی و علامه جعفری نه تنها در دوران حیات بلکه در زمان فقدان آنان نیز ادامه دارد و شاهد بی تفاوتی متویان امور دینی در استان آذربایجان شرقی هستیم.

سالروز بزرگداشت این دو علامه در حالی مورد بی توجهی متولیان امروز فرهنگی و دینی تبریز قرار گرفت که امروزر و طی روزهای گذشته شاهد برگزاری ویژه برنامه هایی بزرگداشت علامه طباطبایی و علامه جعفری در دیگر شهرهای کشور بودیم.

همچنین مؤسسه سه علامه تبریز نیز که با نام سه علامه بزرگوار امینی، طباطبایی و جعفری زینت یافته است، در دو روز گذشته هیچ گونه برنامه و یا ویژه نامه ای در جهت تبیین آرا و نظرات آن بزرگواران نداشت.

گفتنی است، پیش از این نیز تبریزی ها شاهد عدم برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع، آیت الله شیخ جواد تبریزی بودند./935/ت302/س
ارسال نظرات