۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۹۰۵۹۶
مسؤول بسیج طلاب حوزه علمیه امام خمینی اهواز:

ولایتمداری مردم در گرو تبیین معارف اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) اهواز، اطاعت پذیری مردم از ولی امر مسلمین را در گرو تبیین معارف ائمه اطهار(ع) از سوی طلاب و روحانیان دانست.
غدير
حجت الاسلام رضا اخوان، مسؤول بسیج طلاب حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که عید غدیر سالروز سرآغاز امامت ائمه اطهار(ع) در آن دوران بود، اظهار داشت: دراین روز با برکت، حضرت علی(ع) از جانب خداوند به امامت و ولی امر مسلمین معرفی شده‌اند.

حجت الاسلام اخوان‌، با بیان این که استقبال مردم از عید غدیر در سال های گذشته چشم گیر بود‌ه است، تصریح کرد: حضور مردم در چشن‌های عید غدیر در گرو روشن‌‌گری و بیان معارف اهل بیت(ع) است؛ چرا که با آگاهی یافتن مردم نسبت به مسائل مرتبط با غدیر و ائمه اطهار(ع)، سال به سال معرفت و فهم بیشتری نسبت به ائمه اطهار(ع) پیدا می کنند.

مسؤول بسیج طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) اهواز، در ادامه سخنان خود افزود: مردم ایران همواره ثابت کرده اند که در هر زمان و مکانی پیرو ولایت فقیه و ائمه اطهار(ع) هستند و هیچ چیزی نمی تواند ارادت آنان را نسبت به ولایت فقیه و ائمه اطهار(ع) کم کند.

حجت الاسلام اخوان، برگزاری این گونه مراسم ها را کمک چشمگیری به تبیین معارف اهل بیت(ع) در جامعه دانست و بیان داشت: برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم های ویژه اهل بیت(ع)، سبب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های فرهنگی می‌شود.

وی در پایان به وظایف روحانیت نسبت به تبین معارف اهل بیت(ع) در جامعه پرداخت و اظهار داشت: بیان معارف، ویژگی‌ها، خوبی‌ها، بزرگی‌های و احادیث ائمه اطهار(ع)، موجب آگاهی یافتن مردم نسبت به مسائل مرتبط با ائمه اطهار(ع) و ترویج فرهنگ امامت، ولایت و اطاعت‌پذیری بیش از پیش مردم از ولی امر مسلمین می‌شود./945/پ202/س
ارسال نظرات