۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۹۰۵۹۷

دعای عرفه در سراسر ایران اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه حضرت امام حسین(ع) با حضور میلیون ها نفر از مردم مؤمن و عاشق اهل بیت ایران اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.
دعاي عرفه


به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا در شهرهای مختلف کشور، مردم ایران اسلامی در روزی که خداوند تبارک و تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت فراخوانده و شیطان در آن حقیرترین و رانده تر خواهد بود، دست به دعا به درگاه معبود برداشتند و با خدای خویش به راز و نیاز پرداختند.

مردم جمهوری اسلامی ایران در روز عرفه به یاد راز و نیاز و دعای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عرفه، با قرائت دعای عرفه، روح و جان خود را صفایی معنوی بخشیدند و به درگاه معبود به راز و نیاز پرداختند.

بر اساس این گزارش، مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه در قم، با حضور اقشار مختلف مردم در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه ، مساجد و تکایا برگزار شد.

مراسم روحبش دعای عرفه، در حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) با نوای سیدمهدی میرداماد و برگزار و این مراسم معنوی به صورت مستقیم از شبکه قرآن سیما پخش  شد.

همچنین مراسم نیایش عرفه با حضور طلاب و روحانیان با نوای حجت الاسلام شهیدی و مداحی سیداحمد شمس در  مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار  شد.

در مسجد مقدس جمکران نیز مراسم روحبخش دعای عرفه با مداحی مهدی مبینی پور و با حضور عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) برگزار  شد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد نیز حاکی است، مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه حضرت امام حسین(ع) در شهر مقدس مشهد، همزمان با نهم ذیحجه با حضور ده‌ها هزار نفر از زائران و مجاوران‌، در بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار ‌شد.

گفتنی است، مردم سایر شهرها و استان های کشور نیز با حضور در اماکن متبرکه و مساجد با قرائت دعای عرفه، به راز و نیاز با معبود خویش پرداخته و این روز را گرامی داشتند. /924/پ202/ص

ارسال نظرات