۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۹۰۶۰۷
دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی:

یونسکو در دام سیاست‌های آمریکا و اسراییل افتاد

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی‌ گفت: یونسکو نشان داد مجامعی که مدعی فرهنگ و بی‌طرفی هستند، تحت تأثیر فشارهای سیاسی به ویژه سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند.
حجت الاسلام حسن معلمي دبير مجمع عالي حكمت اسلامي


حجت‌الاسلام حسن معلمی، دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بیانیه یونسکو در عدم حمایت از همایش روز جهانی فلسفه در تهران، آن را ناشی از فشارهای سیاسی آمریکا و اسرائیل دانست.

وی، اظهار داشت: یونسکو نشان داد مجامعی که مدعی فرهنگی بودن و بی‌طرفی هستند، تحت تأثیر شدید مسائل سیاسی و سیاست‌های آمریکا و اسرائیل قرار دارند.

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این‌که یونسکو بیش از آن‌که به دیگران لطمه بزند به خود لطمه زده است، افزود: عدم حمایت یونسکو از روز جهانی فلسفه در ایران، خود دلیل بسیار روشنی است که این سازمان تحت فشار سیاست‌های آمریکا و اسرائیل است.

وی در ادعای این سخن، ابراز داشت: سازمان یونسکو در بیانیه‌ای که درباره عدم حمایت از همایش روز جهانی فلسفه در تهران صادر کرده، علت این امر را، مسائل سیاسی و امنیتی و نگرانی نسبت به چگونگی برگزاری همایش مطرح کرده است.

حجت‌الاسلام معلمی با بیان این‌که نماینده ایران به صورت دائم با نماینده سازمان یونسکو در تماس بود و مشکل خاصی برای برگزاری همایش وجود نداشت، گفت: همگان خواهند دید که این همایش به بهترین شکل ممکن در ایران برگزار شده و تبلیغات سوء دشمنان راه به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به روند برگزاری این همایش، خاطرنشان کرد: هرچند ممکن است چند نفر از فلاسفه جهان که به این همایش دعوت شده‌اند با توجه به بیانیه یونسکو تأثیر بپذیرند و از آمدن به ایران تردید کنند، اما اکثریت مدعوین اعلام حضور کرده‌اند و با ارائه مقالات، بار علمی همایش پابرجا خواهد بود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در پایان، یادآور شد: البته عدم حمایت سازمان یونسکو و تبلیغات جهانی بر بُعد بین‌المللی این همایش تأثیر خواهد گذاشت که اگر یونسکو همچنان حمایت می‌کرد، این همایش بهتر برگزار می‌شد.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه همایش روز جهانی فلسفه با حضور مسؤولان سیاسی و علمی کشور، یکشنبه 30 آبان‌ماه در کتابخانه ملی تهران برگزار و تا سه‌شنبه دوم آذرماه ادامه خواهد داشت. /920/ت302/ع

ارسال نظرات