۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۹۰۶۶۱
امام جمعه موقت رشت:

غرب امروز در مقابل گسترش تفکر شیعه در جهان ناتوان مانده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت گرایش به تشیع هر روز در میان ملت های جهان بیشتر می شود، گفت: غرب امروز در مقابل گسترش تفکر شیعه در جهان ناتوان مانده است.
حجت الاسلام اسماعيل پور رضا، امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت، در خطبه های پس از اقامه نماز عید قربان، به تبیین نقش تقوا در واقعه عید قربان پرداخت و گفت: تقوا عامل درونی است که با عقل آن را شناخته می شود و در رعایت اخلاق و احکام الهی به ظهور می رسد.

امام جمعه موقت رشت تقوا را نگه داشتن حرمت خداوند متعال خواند و خاطر نشان کرد: آنچه که باعث می شود مؤمن در برابر خداوند صاحب حق شود و به جایگاهی دست پیدا کند، تقوی است.

حجت الاسلام پوررضا با بیان این که حضرت علی(ع) تقوا را سپر بلا و تکیه گاه مؤمن معرفی می کند، اظهار داشت: تقوای درونی عاملی است که مؤمن را در جاده لغزنده نگه داشتن ایمان از آسیب های هوای نفس مصون نگه می دارد.

وی در ادامه با اشاره به دو جنبه ظاهری و باطنی اعمال عبادی اسلام، گفت: حج و مراسم عید قربان از اعمال عبادی هستند که جنبه های ظاهری و باطنی آن با هم پیوند عرفانی و زیبایی شناختی دارند.

امام جمعه موقت رشت با گسترده توصیف کردن واقعه امتحان حضرت ابراهیم(ع)، اذعان کرد: بردباری از صفات برجسته حضرت اسماعیل(ع) است که باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.

وی همچنین افزود: مطیع امر خداوند و ولی زمانه بودن از درس های مهم عید قربان است.

حجت الاسلام پوررضا با نادرست خواندن رسم قربانی کردن فرزندان در برابر بت ها که در اقوام جاهلی رواج داشت، اظهار داشت: هدف خداوند از تشریع مراسم عید قربان فرهنگ سازی برای از بین رفتن رسم قربانی کردن فرزند در برابر بت ها بوده است.

وی اضافه کرد: درس دیگر عید قربان این است که اگر شخصی حتی به مقام و سن حضرت ابراهیم(ع) هم برسد، همواره در معرض امتحان الهی است.

امام جمعه موقت رشت حب فرزند، همسر، مال و مقام را بزرگترین موانع رسیدن به حب الهی دانست و گفت: محبت به همسر و فرزند ارزشمند است اما وظیفه مومن فدا کردن همه حب ها در برابر حب الهی است.

حجت الاسلام پوررضا در خطبه دوم به اعمال روز عید قربان اشاره کرد و گفت: قربانی دادن به نیازمندان، غسل کردن، قرائت دعای 46 و 48 صحیفه سجادیه وخواندن دعای ندبه از اعمال برجسته عید قربان است.

وی با گرامیداشت شهادت حضرت مسلم(ع)، اعلام کرد: هیأت های عزادری از روزهای جاری برای برگزاری مراسم باشکوه و در خور شان ائمه برنامه ریزی کنند.

امام جمعه موقت رشت نسبت به فعالیت های رسانه ای و تبلیغی غرب علیه ارزش های عاشورا هشدار داد و گفت: مدیرات هیأت های مذهبی برای جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های دینی و هیأتی تلاش ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام پوررضا با تاکید بر برگزاری جشن های ویژه عید غدیر در مساجد و حسینیه ها اظهار کرد: گرایش به تشیع روز به روز در میان امت های اسلامی بیشتر می شود.

امام جمعه موقت رشت به فرا رسیدن ولادت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات و مبلغان باید سعی کنند تا نقش سه امام آخر در ترویج اسلام برای مردم تبیین شود./950/پ201/الف
ارسال نظرات