۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۹۰۶۶۶
امام جمعه موقت اهواز:

عید قربان درس رهایی از وابستگی‌هاست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز، عید قربان را درس رهایی از وابستگی ها و علایق دنیوی خواند و گفت: مسلمانان باید با تأسی از حضرت ابراهیم(ع) از وابستگی ها و آنچه سبب غفلت از خداوند متعال است، گذشت کنند.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز


حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرارسیدن عید قربان اظهار داشت: عید قربان یادگار ایثار، فداکاری، عبودیت و بندگی حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) است.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این که ایثار و فداکاری حضرت ابراهیم(ع) باید درسی بزرگ برای شیعیان جهان باشد ابراز داشت: مسلمانان باید با تأسی از حضرت ابراهیم(ع) از وابستگی ها و آنچه سبب غفلت از خداوند متعال است، گذشت کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان، تعلقات و وابستگی ها را سبب جلوگیری از رشد و تعالی انسان ها دانست و گفت: بالاترین درس عید قربان از بین بردن علایق و وابستگی ها است که با یاری خداوند متعال و رهایی از این بندها به خالق بی همتا نزدیک شویم.

استاد حوزه علمیه اهواز با بیان این که عید قربان مورد قبول همه مسلمانان است، وحدت را برگرفته از سیره ائمه اطهار(ع) دانست و خاطر نشان کرد: دشمنان همواره با ایجاد توطئه های گوناگون در پی تفرقه افکنی میان مسلمانان بودند؛ از این رو باید با حفظ وحدت و همدلی نقشه های شوم آنان را خنثی کنیم./945/پ203/ع

ارسال نظرات