۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۹۰۶۷۰
امام جمعه اردبیل:

وحدت حول اشتراک های دینی مهم ترین نیاز امروز جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اردبیل دوری از هوای نفس و وحدت حول مشترکات دینی را مهم ترین نیاز امروز جهان اسلام دانست و گفت: عید قربان نقطه مشترک وحدت جوامع اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان اظهار داشت: فلسفه عید قربان ذبح نفسانیت و تقرب به درگاه الهی است.

وی با اشاره به روایات و احادیثی از ائمه اطهار در خصوص عید قربان، گفت: شایسته است مسلمانان در این روز بیش از گذشته به یاد محرومان و مستضعفان جامعه باشند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که عید قربان آغاز تحول روحی در مؤمنان است، تصریح کرد: مسلمانان با قربانی کردن در واقع دوری از هر عمل غیر الهی را به نمایش می گذارند، از این رو در عید قربان باید بت‌های درون خود که همان هواهای نفسانی و شیطانی است را بشکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امتحان الهی حضرت ابراهیم(ع) تصریح کرد: ابراهیم نبی با شکستن بت نفس خود به بالاترین جایگاه قرب الهی نایل شد.

وی ادامه داد: عید ما زمانی است که بتوانیم از لحاظ روحی و رشد عقلانی تحول پیدا کرده و این روز را مقدمه این تحول بدانیم، مهم ترین نیاز امروز جهان اسلام و عموم مسلمانان دوری از هوای نفس و وحدت حول مشترکات دینی است./935/پ202/الف
ارسال نظرات