۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۹۰۶۸۸
حجت الاسلام خسروپناه:

شکر نعمت وجود آیت الله خامنه ای به تبیین ابعاد نظام فکری ایشان است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تدبیر، درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری را بی نظیر خواند و تاکید کرد: شکر نعمت وجود مقام معظم رهبری به این است که ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را برای نسل جوان و جامعه تبیین کنیم.
حجت‌الاسلام عبدالحسين خسروپناه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، روز چهارشنبه در نشست علمی آینده انقلاب اسلامی و تحلیل مسایل سیاسی روز که در سالن‌ همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان اینکه مباحث مربوط به ولایت فقیه در سه حوزه مطرح است که باید این حوزه ها از هم تفکیک شود ابراز داشت: مباحث نظری اعم از فقه سیاسی، کلامی و فلسفی، مسائل حقوقی و مصداقی از جمله حوزه‌های مربوط به ولایت فقیه است که باید مسائل فوق با روش های تبیینی و استدلالی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و از هم تفکیک شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از شبهات در حوزه ولایت فقیه، ناشی از تبیین نادرست آن است، گفت: قدما در مباحت علمی خود کمتر به بحث تبیین می‌پرداختند و بیشتر به استدلال می پرداختند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ما باید در مباحث مربوط به ولایت فقیه، تبیین مساله ولایت مطلقه فقیه را داشته باشیم و با این روش بسیاری از شبهات نیز برطرف می شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، در ادامه سخنان خود از هدایت های داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در طول دوران زعامت ایشان قدردانی کرد و گفت: باید توانمندی‌ها، رهبری، اجتهاد، مدیریت و فقاهت مقام معظم رهبری برای دانشجویان و جامعه روشن و تبیین شود.

وی با بیان اینکه بهتر از مقام معظم رهبری برای مدیریت کشور نداریم گفت: در حال حاضر نیز نمایندگان خبرگان رهبری بهتر از حضرت آیت الله خامنه ای سراغ ندارند و آنها این مساله را ذکر و به آن تصریح می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فتنه سال 88، تدبیر مقام معظم رهبری را عامل برون رفت کشور از این شرایط حساس و دشوار دانست و گفت: در این حوادث اولین فردی که متوجه انقلاب مخملی شد، شخص مقام معظم رهبری بود و اگر در حوادث سال 88 رهبری اجازه می‌داد انتخابات ابطال شود قطعا نظام از بین می‌رفت.

وی با تاکید بر اینکه صبری که مقام معظم رهبری در مدیریت کشور و انقلاب اسلامی دارند فوق‌العاده است، تصریح کرد: ارتباطی که ایشان با مراجع تقلید و علما دارند نیز فوق العاده است و هر از چندگاهی به دیدار علما می آیند.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به هجمه های متعدد دشمنان و رسانه های بیگانه در خصوص مقام معظم رهبری، بیت و خانواده ایشان ابراز داشت: مقام معظم رهبری نعمتی الهی است که خداوند تبارک و تعالی به ما داده است و شکر این نعمت بزرگ نیز به این است که شخصیت علمی، سیاسی، فقاهتی و نظام فکری ایشان را برای جامعه تبیین کنیم.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در جهات مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و مدیریت کلان نظام اسلامی نمونه هستند و همه باید قدردان ابعاد شخصیتی و وجودی ایشان باشیم.

مشروح این سخنان از اینجا قابل دسترسی است./924/پ202/ع

ارسال نظرات