۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۹۰۷۱۶

برگزاری نشست اعضای بنیاد غدیر در سیستان و بلوچستان‌

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان سیستان و بلوچستان، با تأکید بر پر رنگ‌تر برگزار‌شدن جشن‌های عید سعید غدیر خم نسبت به سال‌های گذشته‌ گفت: برنامه‌های غدیر در سیستان و بلوچستان با هدف حفظ وحدت و آرامش در منطقه به صورت ویژه برگزار می‌‌شود.
عيد سعيد غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان و دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان، روز پنج شنبه در نشست اعضای بنیاد بین المللی غدیر سیستان و بلوچستان، با تأکید بر پر محتوا شدن مبحث غدیر اظهار داشت: هدف این بنیاد تبیین، تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیر خم، توجه دادن افکار و اذهان مسلمانان به عید اکبر بودن غدیر خم و فرهنگ‌شدن واقعه غدیر در جوامع اسلامی است.

وی‌ افزود: ایجاد همدلی بین مسلمانان، سعی در ایجاد عزم ملی و بین المللی در تحقق اهداف غدیر و شناسایی و حمایت همه جانبه و جدی از استعدادهای خلاق در جهت ترویج واقعه غدیر برخی از خط مشی‌های این بنیاد است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان سیستان‌و‌بلوچستان، خاطر‌نشان کرد: انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای، تأسیس و اداره مراکز فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و تبلیغی، برگزاری همایش‌های علمی، فرهنگی و تبلیغی و چاپ و نشر کتاب، مجلات و منابع آموزشی از مسؤولیت‌ها و وظایف بنیاد بین المللی غدیر است.

حجت الاسلام قربانپور، بر پر‌رنگ‌تر برگزار شدن جشن‌های عید سعید غدیر خم نسبت به سال‌های گذشته در استان تأکید کرد و گفت: مدیران رسانه‌ها برای نهادینه‌کردن فرهنگ غدیر در جامعه با استفاده از شیوه‌های نوین و خلاق نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند.

وی‌ ادامه داد: چرا که برای شناسایی استعدادهای مختلف در نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جهان اسلام نیازمند تلاشی همه جانبه هستیم که نقش رسانه ها در این میان قابل توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، با اعلام این‌که، برنامه‌های غدیر در سیستان و بلوچستان با هدف حفظ وحدت و آرامش در منطقه به ‌صورت ویژه برگزار می‌‌شود، تصریح کرد: غدیر بزرگ‌ترین واقعه‌ای است که در تاریخ اسلام پدید آمده؛ به همین دلیل نیز بزرگان به آن، عنوان عیدالله اکبر داده‌اند.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان سیستان و بلوچستان، همچنین در این نشست، مشارکت گسترده همه گروه‌های مردمی، بازاریان، اصناف و نهادهای دولتی و غیردولتی را برای اجرای باشکوه برنامه‌های غدیر خواستار شد./940/پ202/س

ارسال نظرات