۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۹۰۷۱۷
رییس سازمان بازرسی کل کشور:

تفسیر مشکلات کشور به کاستی فرهنگ انقلاب، نقشه جدید دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حوادث بعد از انتخابات تفسیر برخی مشکلات کشور به کاستی فرهنگ انقلاب را از جمله نقشه های جدید دشمنان دانست.
حجت الاسلام مصطفي پور محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور روز پنج شنبه در نشست علمی بررسی آینده انقلاب اسلامی و تحلیل مسائل سیاسی که با حضور ایت الله مصباح یزدی در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد با اشاره به نقشه های دشمنان علیه ارزش های دینی و انقلابی گفت: هجمه ای که در سالهای گذشته به مقدسات اسلام شد هجم آن اکنون بسیار زیاد شده و مبارزه با موج اسلام خواهی در غرب فراگیر شده است.

وی ادامه داد: شاکله تمدن غرب بر برابری و حقوق بشر استوار بود اما الان شرایط به گونه ای است که در احزاب مختلف غرب، تفکرات نژاد پرستانه گسترش یافته است و ما در عمل می بینیم که دولت های برخی کشورهای غربی برای شهروندان خود محدودیت های زیادی را ایجاد کرده اند و مبادی خود را به چالش کشیده اند.

حجت الاسلام پور محمدی دموکراسی، حقوق بشر و رقابت و آزادی اقتصادی را از دیگر ارزش های ماندگار غرب دانست و با اشاره به چرخش غربی ها از این مبانی گفت: دموکراسی یک ارزش ماندگار و پایدار در جهان غرب بود اما آنها می گویند اگر این دموکراسی به تثبیت و تقویت فرهنگ لیبرالیستی منجر شود قابل قبول است اما اگر دموکراسی دیگری محقق گردد هر چند خواست مردم باشد برای ما قابل قبول نیست.

وی با انتقاد از استفاده ابزاری غرب از مساله حقوق بشر خاطر نشان کرد: غربی ها در این مساله الان به شدت گیر افتاده اند و گزارش اخیر سازمان ملل علیه آمریکا در این راستا این شعار را کاملا منسوخ کرده است و در حال حاضر به دلیل گرفتاری هایی که در اقتصاد غرب به وجود آمده غربی ها در آزادی اقتصادی که یکی از مبنایی ترین اصولشان بود به تردید افتادند.

حجت الاسلام پور محمدی تاکید کرد: اتفاقات عجیبی در شاکله تمدنی غرب در حال شکل گیری است و بسیاری از ترفندهای آنها حیله گرانه دنبال می شود.

رییس سازمان کل بازرسی کشور با تاکید بر اینکه نظام اسلامی غرب را به چالش جدی کشانده است گفت: در برابر نظام اسلامی، غرب هم در عرصه فکر و هم در عرصه عمل ناچار شده است رفتارهای متفاوتی را از خود بروز دهد و حتی در بسیاری از بنیان های اعتقادی خود متزلزل شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنی غرب با جمهوری اسلامی توهم نیست بلکه واقعیتی غیر قابل انکار است ابراز داشت: در حال حاضر موجی از جنگ روانی، اسلام هراسی برجسته سازی نقاط ضعف و ترویج تئوری دین مساوی عقب ماندگی در غرب به راه افتاده است و تصویر سازی های منفی زیادی علیه جمهوری اسلامی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این مساله ذهنیت های بسیاری را نسبت به ایران بد کرده است و آنها زمانی به تصورات غلط خود پی می برند که از نزدیک شرایط جمهوری اسلامی را ببینند.

حجت الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: براندازی عنوان اصلی ترین موضوعی بود که روی میز همه طراحان سیاسی و امنیتی و نظامی وجود دارد و هر کس بخواهد این را نفی کند فضای کنونی را نمی شناسد.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما با روش ها و ترفند های مختلف سعی کرده اند به این انقلاب ضربه بزنند اما با هدایت های امام راحل ، مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشیاری مردم و مسئولان جمهوری اسلامی تا به امروز پایدار و سرافراز ایستاده است و ما باید این مسائل را برای نسل جوان تبیین کنیم.

حجت الاسلام پور محمدی تصریح کرد: اصلی ترین راهکار دشمن تهی سازی درونی انقلاب از فرهنگ است، دشمنان از روز اول انقلاب تا کنون تئوری و طراحی استحاله فرهنگی همپای براندازی نظام را به پیش بردند و در دولت اصلاحات در این مقوله پیشرفت هایی را نیز داشتند.

حجت الاسلام پور محمدی ادامه داد: در غائله سازان فتنه سال گذشته این تفکر و توهم ناصحیح که دشمن در صحنه داخلی کشور ما نقش ندارد و ناتوانی از خود ما است شکل گرفت و باید ما توجه کنیم که حضور دشمن غیر قابل انکار و تردید است و البته همه چیز را نباید به دشمن نسبت دهیم.

وی با اشاره به فتنه سال گذشته یاد آور شد: فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت و تفکر انقلابی و رهبری از جمله اهداف این فتنه بود و آنها این هدف را نشانه گرفتند و فتنه در واقع علیه مردم همراه با انقلاب بود که دل در گرو نظام اسلامی و آرمان های امام و رهبری داشتند تا حدی هم این حوادث و توطئه های دشمنان می رفت تا به اهداف خود دست یابد ولی با تدبیر رهبری و بصیرت و هوشیاری مردم ناکام ماند.

حجت الاسلام پور محمدی تفسیر و ترجمه مشکلات کشور به کاستی فرهنگ انقلاب را از جمله نقشه های جدید دشمنان دانست و گفت: در حال حاضر دشمنان می خواهند برخی از مشکلات کارآمدی ما را به عنوان کاستی فرهنگ انقلاب ترجمه و تفسیر کنند که ما باید در این راستا هوشیار باشیم.

وی گفت: اگر کارآمدی ما مناسب و قابل ارائه نباشد ما در درون خودمان به چالشی کشیده خواهیم شد که هم به فرهنگ و هم به مردم سرایت خواهد کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پایان تصریح کرد: تفکر دینی با پشتوانه ولایت و حاکمیت دینی و الهی مردم را همراه خود دارد و ما باید این مطالب را برای نسل جوان به ویژه دانشجویان تبیین کنیم./924/پ202/ج

ارسال نظرات