۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۹۰۷۲۳
آیت الله طبرسی:

نقش انقلابی مساجد در مقابله با جنگ نرم فتنه گران جهانی تعیین کننده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران در پیامی به ششمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی در استان، گفت: مساجد برای مقابله با جنگ نرم فتنه گران جهانی باید به بهترین نحو نقش انقلابی خود را ایفا کند.
آيت الله نورالله طبرسي
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در پیامی به ششمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی که به میزبانی استان مازندران در ساری در حال برگزاری است، گفت: مساجد مناسب ترین مکان برای احیاء و تقویت روح تفکر و اندیشه های اسلامی و کانون نشر معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) و مرکز گسترش فعالیت های علمی و فرهنگی در سطح جامعه است.

در ادامه این پیام آمده است: مساجد مناسب ترین مکان برای احیاء و تقویت روح تفکر و اندیشه های اسلامی و کانون نشر معارف و فرهنگ اهل بیت و مرکز گسترش فعالیت های علمی و فرهنگی در سطح جامعه است که از دیر باز مساجد در زندگی مسلمین نقش محوری داشته و زیر بنای شکل گیری تمدن اسلامی محسوب می شد.

این پیام می افزاید: در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد یکی از عمده ترین ارکان عمده انقلاب یعنی سازمان و پایگاه اجتماعی گروه های مخالف رژیم در کنار دو رکن دیگر یعنی رهبری و ایدئولوژی و مبانی اعتقادی به نقش آفرینی پرداختند و به عنوان مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی و آموزه های دینی با ارائه کارکردهای گوناگون توانستند نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا کنند و قابلیت مذهب و نهادهای مذهبی را به نمایش بگذارند.

آیت الله طبرسی در ادامه پیام خود افزود: پس از پیروزی انقلاب و در جریان دفاع ملت ایران در مقابل همه زور گویان عالم در قالب هشت سال دفاع مقدس، مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی در سنگر مساجد به برکت خودسازی خویش ایستادگی جانانه ای را به نمایش گذاشتند و اقتدار اسلامی خود را به تمام دنیا نشان دادند.

در طی سی و یک سال از پیروزی انقلاب همواره ملت ایران در کنار معمار کبیر انقلاب، حضرت امام(ره) و پس از آن رهبری عظیم الشان عصر حاضر حضرت آیت الله خامنه ای توانستند با بهره مندی از آموزه های دین مبین اسلام در سنگر مساجد همه توطئه ها، نیرنگ ها و فتنه های شیطانی دشمنان را خنثی سازند.

امام جمعه ساری در ادامه پیام خود می افزاید: اما امروز رسالت دلسوزان فرهنگی در سنگر مساجد با توجه به فتنه گری های جدید استکبار جهانی که در صدد تفرقه و فتنه گری در سطح جامعه ما هستند، بسیار خطیر و ارزشمند است.

جنگ نرم، ابزاری است که دشمنان سعی دارند با آن شالوده و پیکره الهی ولایی ملت ما را مورد هجوم و آسیب قرار دهند و به واسطه آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که حاصل جانفشانی ها و رشادت های جوانان مسجدی است، نابود کنند.

آیت الله طبرسی در ادامه تأکید کرد: ضرورت احیای مسجد بیش از هر زمان دیگر احساس می شود و مساجد باید به بهترین نحو نقش انقلابی خود را انجام دهند.

به برکت انقلاب، مساجد همچون بنیانی مرصوص واجد کارکرد در زمینه مدرن مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و این نقش را امروز در زمان جنگ نرم نظام سلطه باید حفظ کرد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: توجه ویژه به فعالیت های فرهنگی هنری که به یمن مصوبه شماره 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی حاصل شد و بر اساس آن کانون های فرهنگی و هنری در کنار مساجد تاسیس گردید، زمینه را برای احیای کارکردهای فرهنگی و هنری مساجد مهیا نموده است.

بدون شک افرادی که در برنامه های مساجد و فعالیت های فرهنگی و هنری کانون ها، مشارکت دارند مسیر زندگی شان بر مبنای دین و اسوه سعادت بخش استوار است و در حال حاضر نیز باید قلمرو نگاهشان معطوف به نوع نگاه، سیاست ها، مواضع و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه پیام خود آورده است: برپایی جشنواره آواها و نغمه های آسمانی در دیار مازنی های ولایت مدار را از اتفاقات میمون و مبارک در این سال که از سوی رهبری معظم انقلاب با عنوان همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شده است می دانیم و ضمن خوش آمدگویی به اهالی مساجد بصیرت بخشی به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان را رسالت دلسوزان فرهنگی و خادمین مسجد می دانم و از همه اهالی مساجد می خواهم با عنایت به رویکرد مسجد محوری دولت نهم و دهم برای تحقق بصیرت باید گام های اساسی را بر داریم و این مهم از طریق اصحاب و فعالان فرهنگی هنری مساجد تحقق خواهد یافت.

برپایی چنین فعالیت هایی آن هم در قالب هنری کار بسیار ارزشمندی است که مسؤولان باید از این فرصت در جهت تحقق آرمان های والای نظام و صیانت از ولایت مطلقه فقیه و احیاء نقش واقعی مساجد بهره مند گردند.

به راستی تجلی هنر اسلامی در مساجد است و در مساجد دین با هنر ملاقات می کند در طول تاریخ نیز هنر اسلامی ملجایی پاک تر و نمایشگاهی امن تر از مسجد نشناخته است که باید با همتی مضاعف و کاری مضاعف هنر اسلامی را نه در مساجد بلکه در متن زندگی مردم جاری و ساری کنیم.

در پایان پیام آمده است: از مسؤولان ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران و مدیر کل فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم./950/د101/الف
ارسال نظرات