۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۹۰۷۳۶

مکتب حدیثی شیعه در کوفه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب مکتب حدیثی شیعه در کوفه از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منتشر شد.
كتاب


به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب مکتب حدیثی شیعه در کوفه که به حوزه حدیثی کوفه تا پایان قرن سوم هجری پرداخته است، در شمارگان 500 نسخه به تازگی از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منتشر شده است.

در ابتدای این کتاب آمده است؛ حدیث پس از قرآن مهم ترین میراث تاریخ اسلامی است که دربردارنده بسیاری از مباحث و مسائل مطرح در سه قرن نخستین حیات اسلام است. آگاهی از چگونگی شکل گیری این میراث گران بها می تواند به فهم حدیث در ابعاد مختلف اعتقادی، اخلاقی، فقهی، تاریخی کمک کند.

در حوزه تشیع، تاریخ حدیث، کمتر مورد توجه قرار گرفته است و لازم است حدیث پژوهان و مؤسسات حدیث پژوهی بخشی از توان خویش را صرف مباحث مربوط به تاریخ حدیث نمایند.

براساس این گزارش با تشکیل گروه پژوهشی تاریخ حدیث در پژوهشکده علوم و معارف حدیث، تدوین یک دوره «تاریخ حدیث شیعه از ابتدا تا عصر حاضر» بود. این مجموعه در پنج جلد طراحی شد که چهار جلد آن تا کنون منتشر شده و تدوین پنجمین مجلد آن نیز به زودی به پایان می‌رسد.

گفتنی است، چاپ اول کتاب «مکتب حدیثی شیعه در کوفه» تا پایان قرن سوم هجری، گرداوری سعید شفیعی، با شمارگان 500 نسخه جلد گالینگور و بهای 4000 تومان به تازگی از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منتشر شد. /920/د102/ع

ارسال نظرات