۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۹۰۷۵۱
عضو خبرگان رهبری:

فعالیت صحیح مساجد، دشمنان را در ایجاد فتنه نا‌امید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دشمن درصدد تقدس‌زدایی از مساجد است و سعی دارد این اماکن امن الهی را به محل تعارض‌ و تفاوت‌ها تبدیل کند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در مراسم افتتاح کتابخانه مسجد توحید اردبیل اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب کاهش ناهنجاری های اجتماعی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شاخص‌ میزان مطالعه در کشور نسبت به استانداردهای جهانی پایین است، این در حالیست که اسلام سفارش های اکیدی بر مطالعه و کسب علم و دانش داشته است.

وی با تأکید بر این‌که تولید علم و جنبش نرم‌افزاری با میزان مطالعه در کشور رابطه مستقیم دارد، گفت: خریداری کتب جدید و توسعه کتابخانه‌های مساجد برای جلب نظر جوانان ضروری است.

عضو خبرگان رهبری خاطر‌نشان کرد: اگر خواهان موفقیت جوانان مسجدی و متعهد هستیم، نباید در توطعه کتابخانه و قرائتخانه‌های مساجد کم‌کاری صورت گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر ترویج فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌ها گفت: هم اکنون هزاران کتاب در کتابخانه‌های شخصی افراد در منازل بلااستفاده باقی مانده که اگر به کتابخانه‌های عمومی و مساجد اهدا شود، افزون بر اجر معنوی، سبب توسعه فرهنگ کتابخوانی خواهد شد.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه باورهای دینی مردمایران تصریح کرد: دشمن درصدد تقدس‌زدایی از مساجد است و سعی دارد این اماکن امن الهی را به محل تعارض‌ و تفاوت‌ها تبدیل کند./935/پ202/س
ارسال نظرات