۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۹۰۷۷۴
امام جمعه موقت رشت:

غرور و دنیازدگی عامل لغزش خواص در فتنه سال گذشته بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه رشت خاطرنشان کرد: برخی خواص، پس از انقلاب در اثبات ولایت فقیه تألیفاتی داشتند اما در فتنه اخیر، بر اثر غرور و دنیازدگی درامتحان الهی رد شدند و مقابل ولایت فقیه ایستادند.
فتنه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان، با تاکید بر گرامیداشت هفته ولایت، گفت: شرط قبولی توحید و حفظ بنای اسلام بر ولایت استوار است.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این که ارزش اعمال عبادی انسان مشروط به پذیرش ولایت و میزان ولایت مداری افراد است، اظهار کرد: اطاعت از ولایت در هر عصری بر مسلمانان واجب است.

حجت الاسلام شفیعی زاده، با بیان این که اصل ولایت فقیه در اصل امامت امام معصوم(ع) ریشه دارد، تصریح کرد: اصل ولایت فقیه از ولایت ائمه(ع) تفکیک پذیر نیست.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در ادامه به پیام مقام معظم رهبری به حجاج حج تمتع اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام بشارت های خوبی به امت اسلام دادند.

وی با بیان این که در تاریخ اسلام هرگاه رهبری دینی به امت اسلام بشارت داده محقق شده است، افزود: مقام معظم رهبری در پیام خود به فراگیری اسلام در جهان و نابودی استکبار جهانی بشارت دادند.

امام جمعه موقت رشت از بین رفتن کمونیسم، نابودی رژیم طاغوت و صدام را از نمونه های معاصر تحقق بشارت های رهبران دینی انقلاب ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز حقیقتی است که فردای خوبی را برای امت اسلام نوید می دهد.

وی فراگیر شدن اسلام در جهان را از مقدمات بشارت های مقام معظم رهبری دانست و گفت: قدرت نرم اسلام و جمهوری اسلام ایران در کشورهای غربی و اروپایی دیده می شود.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، اذعان کرد: بسیج از نشانه ها و آیات قدرت الهی است که به دست امام خمینی(ره) پی ریزی شد.

وی بسیج را نجات دهنده نظام از چالش های جدی توصیف کرد و گفت: در تاریخ انقلاب، خنثی سازی فتنه های مختلف و متعدد با مدیریت بسیجی امکان پذیر بوده است.

حجت الاسلام شفیعی زاده، یک فرد بسیجی را شخصی متدین، مومن، انقلابی و وفادار به نظام معرفی کرد و ادامه داد: هر کس در این چارچوب بگنجد، بسیجی است.

وی با اشاره به رضایتمندی مقام معظم رهبری از عملکرد بسیج در مهار فتنه 88، اعلام کرد: رضایت مقام معظم رهبری از بسیج، نشانه رضایت حضرت ولیعصر(عج) از بسیج است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان درباره عملکرد بسیج در مهار فتنه 88، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری بسیج در فتنه اخیر اشتباه نکرد، وظیفه خود را به درستی انجام داد و پرچمدار بصیرت بود.

وی وظیفه بسیجیان را شناخت شاخص عنوان و اظهار کرد: بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام سه مشخصه بارز بسیج است.

امام جمعه موقت رشت در خطبه نخست به تبیین سنت ابتلا و آزمایش در احادیث و روایات اسلامی پرداخت و گفت: مال، فرزند، حب جاه و دنیا از مجراهای امتحان الهی هستند.

وی به نمونه های تاریخی آزمایش الهی در صدر اسلام اشاره کرد و افزود: فرزند زبیر، او را از مسیر حق منحرف کرد و مقابل حضرت علی(ع) قرار داد.

خطیب نماز جمعه رشت خاطرنشان کرد: برخی خواص، پس از انقلاب در اثبات ولایت فقیه تألیفاتی داشتند اما در فتنه اخیر، بر اثر غرور و دنیازدگی درامتحان الهی رد شدند و مقابل ولایت فقیه ایستادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان این که آمتحان الهی مسؤول و غیر مسؤول نمی شناسد، گفت: امتحان الهی در کمین مسؤولان و مردم عادی است./950/پ201/الف
ارسال نظرات