۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۹۰۷۸۹
عضو خبرگان رهبری:

آمریکا عامل اصلی جنایات تروریسی در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: بسیاری از گروه‌های تروریستی از سازمان جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس خط می گیرند؛ از این رو مسؤول تمام خون‌های به ناحق ریخته شده در افغانستان و عراق استکبار جهانی است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به جنایات آمریکا در منطقه به ویژه عراق و افغانستان اظهار داشت: خود آمریکایی‌ها اعلام کرده اند که سه تریلیون دلار در عراق و 270 میلیارد دلار در افغانستان هزینه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این میزان برای رفع گرسنگی در کشورهای فقیر هزینه می‌شد، هم اکنون شاهد مرگ و میر هزاران کودک و زن و مرد فقیر در نقاط مختلف جهان نبودیم.

امام جمعه اردیبل ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که کشورش گروه های تروریستی طالبان و القاعده را در افغانستان به منظور مقابله با شوروی سابق ایجاد کرده بود، از این ادعا می توان دریافت که آمریکا عامل اصلی جنایات تروریسی منطقه است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بسیاری از گروه‌های تروریستی از طریق سازمان جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس خط می گیرند، که مسؤول تمام خون های به ناحق ریخته شده در افغانستان و عراق استکبار جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این‌که شعار تغییر اوباما چیزی جز بدبختی برای مردم منطقه نداشته است، گفت: بدبخت تر از آمریکا کشورهایی هستند که نیروهای نطامی خود را برای خدمت به آمریکایی ها به افغانستان و عراق فرستاده اند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیجیان همواره با تبعیت محض از ولایت فقیه ضامن ارزش های دینی و شیعی بوده اند.

وی با اشاره به توطئه فتنه‌گران در سال‌های گذشته خاطر‌نشان کرد: به حق باید گفت؛ اگر بسیج نبود معلوم نبود، کشور با چه بحران هایی رو به رو بود.

عضو خبرگان رهبری در پایان با تبریک فرا رسیدن دهه ولایت خاطر‌نشان کرد: شیعه با افتخار تمام امامت و ولایت را اصل مهم ارزش های دینی خود می داند./935/پ202/س
ارسال نظرات