۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۹۰۸۰۷
امام جمعه گتوند خوزستان:

استکبا‌رستیزی مهم‌ترین مؤلفه در ولایت‌پذیری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گتوند خوزستان ولایت فقیه را عامل اصلی شکست دشمنان علیه مسلمانان دانست و اظهار داشت: استکبار ستیزی یکی از شاخصه های ولایت پذیری است؛ از این رو باید همواره از فرامین ولایت فقیه پیروی کرد و به مبارزه با استکبار جهانی تا پیروزی کامل مسلمانان ادامه داد.
حجت الاسلام سيد حسين علوي، امام جمعه گتوند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید حسین علوی اصل، امام جمعه گتوند خوزستان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: قرآن عدالت را نزدیک‌ترین راه به سوی تقوای الهی می‌شمارد و از مردم می‌خواهد تقوا پیشه کنند و این تقوا پیشه کردن با قیام به عدالت پدید می‌آید.

امام جمعه گتوند خوزستان، در ادامه با بیان این که کسانی که تقوا را پیشه خود می‌کنند خداترس هستند، خاطرنشان کرد: باید مردم را به تقوای الهی دعوت کرد تا مردم نیز خداوند را ناظر و شاهد تمامی اعمال خود ببینند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به سوره مائده در ارتباط با تقوا و عدالت، افزود: عدالت بیش از آن‌که به موضوعات شخصی ارتباط داشته باشد به مسائل اجتماعی مربوط می‌شود و عدالت در حوزه مسائل اجتماعی و در ارتباط با دیگران معنا می‌یابد.

حجت الاسلام علوی اصل در بخش دیگری از خطبه ها، ولایت فقیه را عامل اصلی شکست دشمنان علیه مسلمانان دانست و اظهار داشت: استکبار ستیزی یکی از شاخصه های ولایت پذیری است؛ از این رو باید همواره از فرامین ولایت فقیه پیروی کرد و به مبارزه با استکبار جهانی تا پیروزی کامل مسلمانان ادامه داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به واقعه عید غدیر خم گفت: این واقعه بزرگ سبب اتحاد بین مسلمانان است و همه علمای اهل شیعه و سنت بر شاخص بودن و معیار بودن امام علی‌(ع) تاکید دارند و باید تلاش کنیم امام علی‌(ع) میزان و معیار و الگوی ما باشد.

امام جمعه گتوند خوزستان، در پایان، به دهه گرامی‌داشت ولایت اشاره کرد و بر برگزاری هر چه با شکوه‌تر آیین‌های این دهه تأکید کرد./945/پ202/س

ارسال نظرات