۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۹۰۸۱۴
امام جمعه آبادان:

ولایت فقیه سد محکمی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان، ولایت فقیه را سنگ‏ بنای نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: ولایت فقیه سد محکمی در مقابل تجاوزهای صهیونیستی است.
حجت الاسلام محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر، ولایت فقیه را سنگ‏ بنای نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: پاسداری از ولایت وظیفه هر فرد مسلمان و انقلابی است.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی با بیان این که ولایت مسیر و هدایت انسان ها را تعیین می کند، بر برگزاری باشکوه‌تر جشن‌های ولایت تاکید کرد و گفت: افزون بر پریایی جشن‌ها‌ی عید غدیر در منطقه، مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه و اداره آموزش و پرورش و مراکز علمی و فرهنگی باید ابعاد ولایت را از نظر علمی، تخصصی و بنیادی برای مردم تشریح کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان با تأکید بر این که باید ابعاد واقعه غدیر خم به نسل نوجوان و جوان جامعه منتقل شود، تصریح کرد: راه امامان معصوم‌(ع) در ولایت فقیه بوده و سد محکمی در مقابل تجاوزهای صهیونیستی است.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی به منابع اهل سنت در مورد غدیر اشاره کرد و افزود: از منابع اهل سنت نقل شده که ولایت و امامت یک مسأله آسمانی و در اختیار خداوند است و این مسأله تکیه بر شایستگی‌ها دارد، پس امام علی(ع) منصوب شد و او بر حق است.

وی ادامه داد: مسأله غدیر و روز ولایت از روز ازل شناخته شده بود و این روز در برابر دیگر اعیاد مانند ماه در برابر ستارگان آسمان است، به گونه‌ای که تکلیف ولایت و امامت برای بشریت در این روز روشن شد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در ادامه خاطرنشان کرد: نگاه اسلام به مسأله ولایت مانند دیگر ادیان نیست و اسلام از ولایت به امامت تعبیر می‌کند و ارتقای روح و تعالی بعد معنوی و برتری کمالات را نسبت به دیگر ادیان به نمایش می‌گذارد.

امام جمعه آبادان، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به انتخابات اخیر کشور عراق گفت: آمریکا و دولت عربستان در پروژه دولت‌سازی در عراق شکست خوردند و این از برکات ولایت است؛ دشمنان نمی‌توانند منافع مادی و دینی مردم عراق را به خطر بیندارند./945/پ202/س
ارسال نظرات